JA! Fy faen hvor mange jeg har forsökt å forklare for men absoult inte vill forsta att BMEP = synyndertryck = power. virker som de fleste jeg vet tror det er laddtrykk og volum som betyder not. (kanskje jeg har dumme venner?)dgyldmark wrote:Du kommer få jobba ihjäl dig om alla skall förstå bmep vs laddBäckis wrote:Driver du med mig? Laddtrycket är fullständigt ointressant, det är cylindertrycket=effekten som ÄR intressant.
Bygger man en motor som ger 500hk vid 3 bar så håller packningen exakt lika bra som om man byggt en som ger 500hk på ett bar.
Jag antar iof att du bara skojade
Ny packning till M50/M52!! NU I LAGER :)
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 326
- Joined: 24 Sep 2006, 19:49
- Location: Norge, ambjörby (sverige) och tyskland
- Contact:
Ole Kristian Noer
+4747869727
+4747869727
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Svar ja det är som pyramidringar med 3 st skär upp i toppen men ingen fösänkning ner i cyl loppena.salle1001 wrote:jag kanske fått allt om bakfoten. Men menar ni att de är "pyramidringar" som sitter fast i packningen? och inget blockjobb behövs alls?. Om så är fallet hur håller den då tryck under ringen?
lite förklaring skulle inte suttit fel:)
Du lär ha toppdeckat blocket så det är slätt i fint. sen lägger du dit packning stoppar i ringarna o drar åt. Ja drog min topp 120 nm samt efterdrog. mitt block var tom o-ringat från början så jag pilla ur tråden bara. mellan ringarna och blocket hade jag nå smet som Bäckis tippsa om kommer inte ihåg vad skiten heter

Ja, detta blir nog det enda som kommer användas fom att de finns för leverans.
Ronnis bil var perfekt att testa på då det var dåliga förhållanden samt relativt stort effektuttag.
Ronnis bil var perfekt att testa på då det var dåliga förhållanden samt relativt stort effektuttag.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
btw, tar ni i samband med detta fram ersättningsringar som fyller upp dom nersvarvade hålen i våra block?
eller kan man bara sätta upp blocket och plana av det med ringarna i?
/mvh

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
HAr man pyramid finns ingen anledning att byta.
Kommer i första hand till:
M50
M20
M30
S38
S50
Kommer i första hand till:
M50
M20
M30
S38
S50
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
hehe jo, när man har en motor som man skulle kunna förknippa med en fontän så känns det som man hellre skulle vilja ha en riktig packning......min har inte blivit tät än, trots att jag dragit den 110Nm på svinkall motor.
-men som du sa, den blir väl tät efter en bromsning förhoppningsvis.
/mvh
-men som du sa, den blir väl tät efter en bromsning förhoppningsvis.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nu finns det 10st hemma för omgående leverans.
Endast för 84mm och 84.50mm borr än så länge men större borr kommer inom ca 3 veckor.
Endast för 84mm och 84.50mm borr än så länge men större borr kommer inom ca 3 veckor.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM