Page 2 of 2

Posted: 12 May 2009, 10:11
by r.ivars
Karel021 wrote:
r.ivars wrote:
pizza wrote:
205gti-88 wrote:e där ingen som kan visa alla dom jävla gaswire slitarna hur en burnout ska gå till? nån som typ kan skicka i 3an istället för att knappt få snurr på hjulen på 1an?


Både Rickard å Karel värmde på 3an.... 240in verkar ligga på 2an, annars e de svårt att få den rökutvecklingen. Men visst, peta i 3an på din Pegga å visa hur de ska gå till :wink:

nerå, förstår va du menar, det är totalt meningslöst att stå å svarva på 1an, man får inte upp nån temp alls i däcken, visst, man rensar grus osv men inte mkt mer.

PIzza



karel körde på 1an :)motsvarar visserligen 2an på vilken annan bil som helst... annars hade det blivit ett skyjävla rökmoln på 3an, eller samma succe som för mig :)


1an ? :D

hehe ne.. 2an. som i sig motsvarar 3an på andra bilar :D


hehe okej, du sa att körde på 1an därborta när du frågade vilken växel jag körde på.. :)

Min 2a ryker iallafall betydligt mer än det där, men jag börnar iofs på jämn gas, blir nog mer rökutveckling då..

Posted: 12 May 2009, 10:13
by Karel021
r.ivars wrote:
Karel021 wrote:
r.ivars wrote:
pizza wrote:
205gti-88 wrote:e där ingen som kan visa alla dom jävla gaswire slitarna hur en burnout ska gå till? nån som typ kan skicka i 3an istället för att knappt få snurr på hjulen på 1an?


Både Rickard å Karel värmde på 3an.... 240in verkar ligga på 2an, annars e de svårt att få den rökutvecklingen. Men visst, peta i 3an på din Pegga å visa hur de ska gå till :wink:

nerå, förstår va du menar, det är totalt meningslöst att stå å svarva på 1an, man får inte upp nån temp alls i däcken, visst, man rensar grus osv men inte mkt mer.

PIzza



karel körde på 1an :)motsvarar visserligen 2an på vilken annan bil som helst... annars hade det blivit ett skyjävla rökmoln på 3an, eller samma succe som för mig :)


1an ? :D

hehe ne.. 2an. som i sig motsvarar 3an på andra bilar :D


hehe okej, du sa att körde på 1an därborta när du frågade vilken växel jag körde på.. :)

Min 2a ryker iallafall betydligt mer än det där, men jag börnar iofs på jämn gas, blir nog mer rökutveckling då..



på tunby va de på ettan. men på coop så börja ja på ettan men gick över till 2an :)

Posted: 12 May 2009, 10:21
by r.ivars
Karel021 wrote:på tunby va de på ettan. men på coop så börja ja på ettan men gick över till 2an :)


mycket smart :) min plan om och lägga årets längsta orm i driftingstyle gick åt pipan :roll:

Posted: 12 May 2009, 10:53
by pizza
Du ger FAN i å värma 3an på Emmaboda..... Då bryter jag armen på mig själv så får du byta låda ensam......

Pizza

Posted: 12 May 2009, 11:09
by Storås
r.ivars wrote:
Karel021 wrote:på tunby va de på ettan. men på coop så börja ja på ettan men gick över till 2an :)


mycket smart :) min plan om och lägga årets längsta orm i driftingstyle gick åt pipan :roll:



Då får du verkligen ta i nästa gång :) 240n ormade ju till hökåsen :lol:

Posted: 12 May 2009, 13:38
by Karel021
r.ivars wrote:
Karel021 wrote:på tunby va de på ettan. men på coop så börja ja på ettan men gick över till 2an :)


mycket smart :) min plan om och lägga årets längsta orm i driftingstyle gick åt pipan :roll:



haha ja vet.. MEN tror du att de va tanken från början eller ?

ja e allmänt feg.. inte som dig.. men de är ju bra.. skiter de sig så kan ju alltid nån av oss bogsera varandra :D

haha

Posted: 12 May 2009, 16:20
by LindgrenRacing
pizza wrote:Både Rickard å Karel värmde på 3an.... 240in verkar ligga på 2an, annars e de svårt att få den rökutvecklingen. Men visst, peta i 3an på din Pegga å visa hur de ska gå till :wink:

PIzza


Jag som körde 240n..

Start på 2an

Problem med att laddtrycket skenar tyvärr annars hade det nog blivit 3an :)

Testade den 3e gången lite längre bort när däcken va varma men laddtrycket drog till 2 bar direkt.. Bilen körs normalt på 1,5 bar som mest.

Posted: 08 Jun 2010, 13:29
by smaid
Klart det ska pumas :D

Hur kul e de att lyssna på nån som ligger konstant på 5000/6000rpm eller på
varvstoppet som vissa gillar :roll: samma jävla frekvens :(

Posted: 08 Jun 2010, 14:55
by Per Eriksson
Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.

Posted: 08 Jun 2010, 15:19
by markus
Per Eriksson wrote:Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.
+1

Posted: 08 Jun 2010, 15:27
by smaid
Per Eriksson wrote:Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.
precis :wink:

däremot att stå och börna på samma varv e :( men mycket coolare då det går att bränna 100 tals meter då effekten finns.. :)

Posted: 08 Jun 2010, 15:59
by Doktorn
Per Eriksson wrote:Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.
Här har vi ett skolexempel på en burnis!

Gammal men tål att upprepas!

3:an, 4:an!

http://www.youtube.com/watch?v=HXCPH2fDF70

Posted: 08 Jun 2010, 17:01
by Pimplaren
Doktorn wrote:
Per Eriksson wrote:Mycket fränare när nån lägger en rökare rakt framåt o plockar växlar istället för att gnida på ettan som en orm med låsta framhjul, för fina exempel på hur det ska vara se på Hajens framförande bland annat.
Pro mod grabbarna kan de också, fredde fagerström o the next generation gör praktfulla börnisar.
Här har vi ett skolexempel på en burnis!

Gammal men tål att upprepas!

3:an, 4:an!

http://www.youtube.com/watch?v=HXCPH2fDF70
Dan borde bli hämtad av Män i vita rockar! 8)

Posted: 08 Jun 2010, 22:19
by Franzén
Blir alltid så full i skratt när jag hör bilar som står och brappar på gasen och burnar.
Dan G har en guide på Tuben om hur man gör. (den som föregående forumist tipsade om)
Följer man den så lever gaswiren längre och rökmolnet blir stort och fint.

Posted: 08 Jun 2010, 23:14
by PegiPax
Varför pump gasar man överhuvudtaget ? Har aldrig förstått mej på det ?

Lixom allt eller inget !!!