Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 18 May 2006, 15:07
Jag vet inte.. bara en tanke
..
Får väl lita på rutinerade rävar och kanske våga sig på ARP i framtiden då
..
Per Eriksson
Posts: 1250 Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping
Post
by Per Eriksson » 18 May 2006, 19:52
vad har arparna för gänga o stigning i överänden?
/Per
a.k.a. Jevlar
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 18 May 2006, 20:09
Det är en finstigen tumgänga tror jag.
kallevedlund
Posts: 674 Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro
Post
by kallevedlund » 18 May 2006, 21:25
har nyss monterat arp i nya blocket, grym skillnad mot gammla bultarna...
Andreas K
Posts: 901 Joined: 21 Nov 2005, 10:21
Location: Vaggeryd
Post
by Andreas K » 18 May 2006, 22:49
ska du inte ringa krister lood och ha pengarna tillbaka?
Per Eriksson
Posts: 1250 Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping
Post
by Per Eriksson » 19 May 2006, 07:40
Det lär inte gå, no return policy på den firman.....
/Per
a.k.a. Jevlar
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 19 May 2006, 08:03
Är det inte så att gängorna på bultarna är för långa så att debottnar när man gängar ner dem? Det vet jag har varit orsaken till S14 haverier iaf. Helst ska man väl gänga ner bultarna för hand så långt det går och sen backa ett halvt varv för att förhindra att de bottnar och överför spänningen till blocket neråt.
Alltid trist när det går sönder