Sprucket block....

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

Jag vet inte.. bara en tanke :wink: ..

Får väl lita på rutinerade rävar och kanske våga sig på ARP i framtiden då ;)..
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

vad har arparna för gänga o stigning i överänden?
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det är en finstigen tumgänga tror jag.
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

har nyss monterat arp i nya blocket, grym skillnad mot gammla bultarna...
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
Andreas K
Posts: 901
Joined: 21 Nov 2005, 10:21
Location: Vaggeryd

Post by Andreas K »

ska du inte ringa krister lood och ha pengarna tillbaka?
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Det lär inte gå, no return policy på den firman.....
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Är det inte så att gängorna på bultarna är för långa så att debottnar när man gängar ner dem? Det vet jag har varit orsaken till S14 haverier iaf. Helst ska man väl gänga ner bultarna för hand så långt det går och sen backa ett halvt varv för att förhindra att de bottnar och överför spänningen till blocket neråt.

Alltid trist när det går sönder :(
Post Reply