Page 2 of 4
Posted: 27 May 2009, 01:43
by micke999
okej vad blir de för grejer i hjulupphägningen då?
Posted: 27 May 2009, 07:00
by kallevedlund
micke999 wrote:okej vad blir de för grejer i hjulupphägningen då?
k-sport coilovers
Posted: 20 Feb 2010, 11:48
by kallevedlund
Nu har det hänt lite med bilen.
Ny turbo
Nytt avgas
Kammar från 2JZ eurospec på väg i med ställbara kamdrev
Karaktären på motorn förra året var inget att hurra över. Kammarna i 1JZan visade sig vara helt värdelösa, slutade helt att dra efter 6000. Mycket kort register. Med eurospeckammarna får man nån mm mer i lyft och ett par grader mer durration. Sen flyttar vi nog upp registret lite med kamdreven med. Den gamla turbon visade sig vara väldigt sliten och började gå tungt i lagren, verkade även läcka olja. Nya turbon är nån turbobanditenhistoria, blir intressant att se hur den funkar.
Posted: 22 Feb 2010, 22:04
by kallevedlund
Idag har vi kollat över vevhusventen lite. Var inget problem förra året men tänkte ta det säkra före o uppgradera lite i år... Blir separata rör från ventilkåporna samt ett rör från tråget ovan oljenivån. Dessa dras sen till en ny ordentligt ventilerad tank. Bilder på detta kommer.
Blir även lite omdragning av vattenrören, då förra årets setup va lite av en nödlösning....
Kylaren ska även få ny fläkt med ordentlig inkapsling.
Posted: 01 Mar 2010, 18:09
by kallevedlund
Nu är kammarna omsvarvade för att passa i 1JZan.. Främre lagerytorna fick breddas och diametern för tätningen i framkant minskas. Nu väntar vi bara på kamdreven från england så kan dom läggas i och ställas in.
Bilder kommer inom kort...
Posted: 03 Mar 2010, 01:42
by micke999
vad är de för turbo i år då?
Posted: 03 Mar 2010, 07:28
by kallevedlund
micke999 wrote:vad är de för turbo i år då?
Turbobanditens TB60, får se hur den lirar....
Posted: 03 Mar 2010, 08:30
by johankihl
Gött att ni jobbar på. Är denna 3l liksom 2jz? Är bilen tänkt för drifting?
Posted: 03 Mar 2010, 10:53
by micke999
skurt wrote:micke999 wrote:vad är de för turbo i år då?
Turbobanditens TB60, får se hur den lirar....
den ska nog funka bra tror jag!!
riktigt cool bil
Posted: 03 Mar 2010, 16:37
by kallevedlund
johankihl wrote:Gött att ni jobbar på. Är denna 3l liksom 2jz? Är bilen tänkt för drifting?
Japp, nu har det även blivit mer att göra då han fått spons från Streetperformance...
Nej den är på 2,5l och ja, drifting är d som gäller men även lite stripp...
Posted: 11 Mar 2010, 20:58
by kallevedlund
Posted: 11 Mar 2010, 21:26
by markus
Liiite stora bilder bara
Posted: 11 Mar 2010, 21:32
by kallevedlund
markus wrote:Liiite stora bilder bara
haha, ja jävlar va stora dom blev=)
Posted: 12 Mar 2010, 15:57
by kallevedlund
Nu tid bokad för mappning på PPF! Får vi se vad japanen kan prestera!
Posted: 24 Mar 2010, 20:56
by kallevedlund
Håller på för fullt med nya bränslesystemet, blir även en låda med löst lock över det hela för att klara reglerna.
Kammarna är ligger i och ventilspelet är uppmätt.
Ursäkta för dåliga mobilbilder...
Dubbla Wallbro med filter på varje pump
Ventilkåporna nylackade och anslutningar för vevhusvent är fixat
Fuelriail med 1/2" banjo
Nya regulatorn
Övre anslutningen används som luftning med en skottgenomgång i bakpartiet
Y-kors
Pumpar uppifrån
Posted: 24 Mar 2010, 21:56
by tomsan
Undrar vart du hittat det y korset?
MVH:Tommi
Posted: 24 Mar 2010, 22:08
by RWHP
johankihl wrote:Gött att ni jobbar på. Är denna 3l liksom 2jz? Är bilen tänkt för drifting?
Är väldigt kort slag på 1JZ, 71mm om jag minns rätt mot 2JZans 86mm. Är samma kolvdiameter dock.. De här motorerna gillar att varvas
Du skulle ha fått tag på ett 2JZ block med vev så du fått dig en 1.5JZ
Säg till om du ska kasta orignal tändspolarna i soporna, är samma som på 2JZ och de är ju bevisa att de funkar så de lägger jag gärna beslag på för en peng isf
Stoppade i en 1JZ i min gamla MK3a, mycket trevlig motor!