Page 2 of 2

Posted: 08 Mar 2009, 14:35
by Carlsson
det är som gamla torra 14# tills du får värme i dom då sitter dom gött i asfalten.
sen finns det ju soft, medium, hard osv på Rdäck
Det mjukaste jag har åkt på har varit medium å då kan du sladda lite å sen är det bara stopp å du får provocera som fan för att det ska släppa.
streetrace då är det bara å släppa ur luft tills du kör på ca ett kilodå sticker det ganska bra :D

Posted: 08 Mar 2009, 15:40
by Grefven
"soft" är kanongrepp på torr fin asfalt. polarens bil släppte lätt över 200km/h med fina yokohama gatdäck på högsta växeln men orkade knappt dra loss på 3:an med "soft" utan någon uppvärming.

Posted: 08 Mar 2009, 16:57
by Codac
håller med, körde med "soft" i somras. Bettar fan så bra mot ett par vanliga gatdäck.

Posted: 08 Mar 2009, 17:15
by ILiveToRide
Soft av en typ är inte samma soft av en annan dock. Det skiljer massor.

Körde Dunlop Direzza 02G Medium (235/245) på E36 M3 och det var i mjukaste laget, överhettade på bana efter en stund.

Har också Toyo R888 och jag tycker det funkar rätt ok på gata.

Men riktiga racing slicks är något annat.
Var det verkligen racing slicks det gällde här? Lät så som Jonas sa lite konstigt med dimensionen.