060818
Har hänt lite grann med bilen på senaste. Allt mekaniska på bilen är klart nu, M30-motorn sitter i, spakställ är kortat o.s.v. Jag har bara ett litet problem... Megasquirtet vill inte fungera i bilen, haha
När jag kopplar upp ms i simulatorn fungerar det klockrent, men när jag sätter in det i bilen vill det bara vara igång några sekunder, sen tappar jag kontakten med datorn, eftersom megasquirtet startar om.
Ska felsöka idag, har jag tur hittar jag felet men jag jobbar i blindo för jag har ingen aning om vad det kan vara.
Fick tag på ett EVO-paket från en kille i Skövde för några veckor sedan. Det är väl evo-paketet som tar mest av min tid. Tänkte att jag lägger upp några bilder här ifall någon vill se hur ett sådant paket monteras.
Här har jag precis börjat måtta in paketet, ser inte mycket ut för världen än.
Först trodde jag att bakre breddaren var felgjuten och hade blivit sned, men när jag måttade mot sidokjolen såg jag att det stämde, det är lätt att göra misstag när man måttar in ett sånt här paket.
Höger framskärm på plats och spacklad.
Det syns dåligt på bilden, men man måste bygga nya innerskärmar och kapa väck en del av originalskärmen eftersom hjulhusen är större på EVO-paketet.
Vänster framskärm går samma öde till mötes.
Jag vågar inte tänka på hur många timmar jag kommer lägga ner på detta paketet, men det blir snyggt
Har måttat in sidokjolarna också, bilder på det kommer.
E30 335
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fixade problemet med megasquirtet. Hade köpt ett reläkort av en kille som bygger egna. Med detta kort fick jag helt felaktiga värden från givarna plus att sprutet stängde av sig efter några sekunder. Nu har jag byggt en helt ny kabelhärva utan reläkortet och megasquirtet fungerar klockrent. Satsade på uppstart idag men hittade ett läckage vid fuelrailen som måste åtgärdas först, kanske blir det uppstart imorgon söndag. Får se vad grannarna säger om det. Ett utav grenröret är draget rakt ut i luften, har inte fixat iordning främre delen av avgassystemet än
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
Uppdatering 061223
Nu är tentorna över för den här gången, så jag slänger in en uppdatering på bilen.
Var ju ett tag sen jag uppdaterade senast, har fått på alla kjolbreddarna, men allt är inte spacklat och färdigslipat ännu.
Motorn sitter på plats, om någon har ett spakställ till en 260-låda att sälja så är jag intresserad.
Sen har jag fått tag i fjäderben från E36 som ska byggas om till coilovers. Har också fått tag på en komplett 318IS bakvagn så jag flyttar bak mina gamla frambromsar. Då blir det 260 skivor bak och 280 fram Håller i skrivande stund på att lackera de nya bärarmarna.
Nu är tentorna över för den här gången, så jag slänger in en uppdatering på bilen.
Var ju ett tag sen jag uppdaterade senast, har fått på alla kjolbreddarna, men allt är inte spacklat och färdigslipat ännu.
Motorn sitter på plats, om någon har ett spakställ till en 260-låda att sälja så är jag intresserad.
Sen har jag fått tag i fjäderben från E36 som ska byggas om till coilovers. Har också fått tag på en komplett 318IS bakvagn så jag flyttar bak mina gamla frambromsar. Då blir det 260 skivor bak och 280 fram Håller i skrivande stund på att lackera de nya bärarmarna.
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335