Page 2 of 2
Posted: 04 Mar 2009, 19:53
by JohanE
Perfekt på en bruksbil med. Kan göra rätt snabba omkörningar om man växlar ner till tvåan i 70...
Långkörning är fint det med. Runt 0,6L/mil stod ekonomimätaren på i somras. Bilen är en 325i E36 med dieselklump på 2.56:1 istället för 3.15:1.
Slänger in en bild på instrumentet så ser ni hur den varvar (klickbar bild)
Posted: 04 Mar 2009, 20:16
by Fredro
Jag har en turbo konverterad 324d vilket leder till att åbäket inte varvar riktigt lika mycket som era...
men i vilket fall som helst så har jag en 325 klump hemma och en 525tds klump på väg hemmåt så jag får välskriva en kråka här om hur det går...
ps. bultarna som sitter mellan kardanen och klumpen sitter som f*n
Posted: 05 Mar 2009, 22:08
by Sjöstrand
ja jag vil itne växla ihjäl mig =)..
NU ska man bara hitta en lammel diff 2.64 men var fan hittar man de ?
Posted: 05 Mar 2009, 22:09
by Ludde_
Skaffa en vanlig klump med lamelldiff sen flytta över drev från 2.64 till lamellklumpen
så ska väll gå att göra?
eller
Posted: 05 Mar 2009, 22:29
by Sjöstrand
okej så man kan skaffa en vanlig e30 std lamell o flyttaöver krondrev o piongen ?
Posted: 05 Mar 2009, 23:17
by come_on
G3kkO wrote:ja jag vil itne växla ihjäl mig =)..
NU ska man bara hitta en lammel diff 2.64 men var fan hittar man de ?
ebay.. har lige købt et der, og der er et tilsalg nu,, med spær
Posted: 05 Mar 2009, 23:21
by Sjöstrand
hmm ebay.de då ? hittar 2 st men vet itne om det är spärr på dem ,
Posted: 05 Mar 2009, 23:24
by come_on
Posted: 05 Mar 2009, 23:26
by Sjöstrand
tackar..
Posted: 06 Mar 2009, 20:48
by come_on
G3kkO wrote:tackar..
min kammerat har et 2.78. med spær til salg..