M50 kammar ?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: M50 kammar ?
Går inte igenom SBP med dubbla insugskammar iaf.
Men då man ändå har hobbykväll innan så kan man lika gärna byta kam oxå.
Men då man ändå har hobbykväll innan så kan man lika gärna byta kam oxå.

Re: M50 kammar ?
Okej, Effektmässigt då? Har inte hört om några exakt siffror men hur ändras motorns karaktär?mvh
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: M50 kammar ?
Drar längre än standard.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: M50 kammar ?
inget nämnvärt i det nedre registret då? mvh
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
Re: M50 kammar ?
Oxå nyfiken på detta!Loordan wrote:inget nämnvärt i det nedre registret då? mvh
Re: M50 kammar ?
Kan du/någon utväckla de där? Har ni labbat med en riktig avgastest?Evinrude wrote:Går inte igenom SBP med dubbla insugskammar iaf.
Men då man ändå har hobbykväll innan så kan man lika gärna byta kam oxå.
För de flesta brukar ju få ha en besiktnings mapp för att rulla igenom. Prestanda och avgasvärden brukar ju inte gå hand i hand
Re: M50 kammar ?
hobbykväll kan ju betyda att man plockar bort ev turbo anläggning ex, då kan man ju byta en insugskam samtidigt.KristianP wrote:Kan du/någon utväckla de där? Har ni labbat med en riktig avgastest?Evinrude wrote:Går inte igenom SBP med dubbla insugskammar iaf.
Men då man ändå har hobbykväll innan så kan man lika gärna byta kam oxå.
För de flesta brukar ju få ha en besiktnings mapp för att rulla igenom. Prestanda och avgasvärden brukar ju inte gå hand i hand
Fredrik Salomonsson
0735226071
e30 649,7hk
0735226071
e30 649,7hk
Re: M50 kammar ?
Nån som kan berätta hur registret blir jämfört mot orginal?Sten wrote:Oxå nyfiken på detta!Loordan wrote:inget nämnvärt i det nedre registret då? mvh
Mera på topp eller mera linjärt?
Är det svårt att montera insugskam på avgas,nån som har lust att berätta hur man gör?
Re: M50 kammar ?
Skillnaden blir att effekten inte börjar dala efter 6000 utan istället håller den samma effekt till lite efter 7000.
Daniel Carlsson
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
Bmw 750iA -07, Bmw 323iM m50b28 turbo
-
- Posts: 129
- Joined: 18 Jun 2011, 09:20
Re: M50 kammar ?
okila nr på insugskammarna. någon som har en lista. på min tex så har jag olika nr. men det är insugskammar från en 325 och en 525. nr 887 på slutet finns även med 887m på slutet
525 e34 AKA 529 jakten på 700whp>>>>>> http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=59547" onclick="window.open(this.href);return false;<<<<<<
Re: M50 kammar ?
Jag hade de tanke sättet också med min föra turbo konventerade bil. Får inte glöma att allt ska på igen efter besiktningen. När man väll står där så märker man att de blev lite väll mycketmbfidde wrote:hobbykväll kan ju betyda att man plockar bort ev turbo anläggning ex, då kan man ju byta en insugskam samtidigt.KristianP wrote:Kan du/någon utväckla de där? Har ni labbat med en riktig avgastest?Evinrude wrote:Går inte igenom SBP med dubbla insugskammar iaf.
Men då man ändå har hobbykväll innan så kan man lika gärna byta kam oxå.
För de flesta brukar ju få ha en besiktnings mapp för att rulla igenom. Prestanda och avgasvärden brukar ju inte gå hand i hand
I alla fall.. Jag märker om de går när jag gör min bes. mapp