Filmer: Isåkning/isbana med två grymma E30 turbos!

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

336mik

Post by 336mik »

peppe wrote:Varför ens stoppa dit en S38:a om man har tänkt våldta den med så stygga prylar. M20in hade väl klarat sig lika bra och mer platts för fina böjjar hade funnits.

Fina filmer annars:)

Mvh

Det er jo en gammel motor.
Kanskje stygge prylar,men de funker.
Hvor mange s38 turbo vet du om som blir brukt til isbane kjøring?
Christian.N

Post by Christian.N »

Helt rätt!!! Riktigt fina bilar och bra filmer!

Och Varför bygga snyggt/fint/bra etc. när man ändå bara ska mosa med den på isen? Jag skulle också slänga ihop nåt som bara funka.. Är ju en ispulka..

Nu tillåter ju inte min ekonomi ens att slänga ihop en snik"is" :P Men get the point.. Har en slant över + en isbit + lite delar och en bil = SVINERI :D

Allt behöver inte vara uträknat in i minsta detalj, snyggast möjliast, fetast och kosta mest... Ser ut o funka bra på isen iaf och han har säkert kul. Duger för mig.

Over and out.
Enköping, 073-3104393
JErngren

Post by JErngren »

Undrar också varför folk tycker synd om motorn?
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
markus

Post by markus »

Antingen för mycket pengar och för lite tid eller bara dum i huvet om man bygger sämre än original :roll:
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
336mik

Post by 336mik »

markus wrote:Antingen för mycket pengar och för lite tid eller bara dum i huvet om man bygger sämre än original :roll:

Ikke mye penger ihvertfall.
Ladd opp film av din s38 turbo isbil nå :lol:
Den som inte har er dum i huvet :roll:
JErngren

Post by JErngren »

markus wrote:Antingen för mycket pengar och för lite tid eller bara dum i huvet om man bygger sämre än original :roll:

Mycket pengar är det nog inte nerlag, och sämre än original tror jag knappast att det är. Bara för att en motor är snyggt byggd så blir den inte effektfullare för det.

"Slänger på lite färg på blocket, oj fick visst 300 extra hk."

Grenröret till min M40B18 är inte snyggt byggd någonstans, blandade rörtjocklekar, och på en del ställen ren svetsfog. Men den går det att släppa lös däcken på 3dje vxl utan större problem, innan var det varvstopp på 1ans vxl. om det skulle spinna något.
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Det där insuget flödar nog ganska kass jämfört med original s38insug :(
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Per Eriksson

Post by Per Eriksson »

Men sluta tjata, han hänger ur på isen så skjorta står rätt ut o det är svinkul, räcker inte det?

Hoppas detta tråliga mildväder hejdar sig lite för då ska jag ut o plåga min BMW på lördag med fulldubb, slutkörd motor o flerfärgad kaross.
/Per
a.k.a. Jevlar
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Per Eriksson wrote:Men sluta tjata, han hänger ur på isen så skjorta står rätt ut o det är svinkul, räcker inte det?

Hoppas detta tråliga mildväder hejdar sig lite för då ska jag ut o plåga min BMW på lördag med fulldubb, slutkörd motor o flerfärgad kaross.

Jo det räcker gott och väl :) Tyckte bara det var lite skumt att lägga ner massa tid på något som redan räcker till herrejösses effekt!

Mer iskörning åt folket, roligare kan man inte ha med kläderna på( eller av)
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Post Reply