peppe wrote:Varför ens stoppa dit en S38:a om man har tänkt våldta den med så stygga prylar. M20in hade väl klarat sig lika bra och mer platts för fina böjjar hade funnits.
Fina filmer annars:)
Mvh
Det er jo en gammel motor.
Kanskje stygge prylar,men de funker.
Hvor mange s38 turbo vet du om som blir brukt til isbane kjøring?
Och Varför bygga snyggt/fint/bra etc. när man ändå bara ska mosa med den på isen? Jag skulle också slänga ihop nåt som bara funka.. Är ju en ispulka..
Nu tillåter ju inte min ekonomi ens att slänga ihop en snik"is" Men get the point.. Har en slant över + en isbit + lite delar och en bil = SVINERI
Allt behöver inte vara uträknat in i minsta detalj, snyggast möjliast, fetast och kosta mest... Ser ut o funka bra på isen iaf och han har säkert kul. Duger för mig.
markus wrote:Antingen för mycket pengar och för lite tid eller bara dum i huvet om man bygger sämre än original
Mycket pengar är det nog inte nerlag, och sämre än original tror jag knappast att det är. Bara för att en motor är snyggt byggd så blir den inte effektfullare för det.
"Slänger på lite färg på blocket, oj fick visst 300 extra hk."
Grenröret till min M40B18 är inte snyggt byggd någonstans, blandade rörtjocklekar, och på en del ställen ren svetsfog. Men den går det att släppa lös däcken på 3dje vxl utan större problem, innan var det varvstopp på 1ans vxl. om det skulle spinna något.