Amplify wrote:Jag skulle då inte köra utan oljekylare på någon som helst typ av räser när det e standard på 325orna.
Ska pröva detta konceptet: Mattsvart block, originalkylare och original oljekylare och se om man kan knäppa lite folk på näsan som tycker att originalkylningen inte räcker till på en m20 turbo
Samma här! Har tjackat Biltema svat motorfärg, och motorn åkte ur idag
Zwuforti: Var läcker din oljekyl? Finns ju två oringar som kanske bara måste bytas? Är ju inge svårt Min funkar iaf hur bra som helst, trots 26k mil!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
grejen är juh att jag inte får tag i en till oljekylare komplett avnågon, så jag får sno den från brukisen till turboprojektet, och renovera den samtidigt.
den LÄKER( ) vid slangarna till anslutningen vid blocket.