original oljekylare?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Amplify wrote:Jag skulle då inte köra utan oljekylare på någon som helst typ av räser när det e standard på 325orna.

Ska pröva detta konceptet: Mattsvart block, originalkylare och original oljekylare och se om man kan knäppa lite folk på näsan som tycker att originalkylningen inte räcker till på en m20 turbo :)
Samma här! :) Har tjackat Biltema svat motorfärg, och motorn åkte ur idag ;)

Zwuforti: Var läcker din oljekyl? Finns ju två oringar som kanske bara måste bytas? Är ju inge svårt :) Min funkar iaf hur bra som helst, trots 26k mil!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
ZAK
Posts: 2544
Joined: 28 Nov 2005, 22:58
Location: Karlskrona

Post by ZAK »

Zwofurti wrote:sådär ser den ut?



Det där var rysligt likt mitt garage =]
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

ZAK wrote:
Zwofurti wrote:sådär ser den ut?



Det där var rysligt likt mitt garage =]


*oskyldig*

:lol:


grejen är juh att jag inte får tag i en till oljekylare komplett avnågon, så jag får sno den från brukisen till turboprojektet, och renovera den samtidigt.


den LÄKER( :lol: ) vid slangarna till anslutningen vid blocket.

är nå fula oringar som är torra, det fixar jag.
Post Reply