Page 2 of 3

Posted: 17 May 2006, 18:20
by Vigge
fan va coolt...

Va är det för spjällhus?

Posted: 17 May 2006, 18:54
by powerpak
PLain_Jane wrote:Skoj projekt, det där är en av de ytterst få Japsar som besitter äkta charm!

Vad kostar ett tocket där pedalställ, det skulle kunna vara något för mitt projekt.


Här finns ett rätt ok pedylställ annars.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=TIL%2D72680&N=4294847984+400017+115&autoview=sku

Posted: 17 May 2006, 22:22
by johankihl
powerpak wrote:
PLain_Jane wrote:Skoj projekt, det där är en av de ytterst få Japsar som besitter äkta charm!

Vad kostar ett tocket där pedalställ, det skulle kunna vara något för mitt projekt.


Här finns ett rätt ok pedylställ annars.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=TIL%2D72680&N=4294847984+400017+115&autoview=sku


Det där var inte ens aluminium;) För tungt :lol:

318 får nog stå ett tag. Kanske tar tag i den senare. Har tyvärr lånat lite delar från den till Toyotan nu men inget som hindrar mig från att få 318 körbar igen. Däremot känns det som att jag låter karossen hänga i garaget ett tag och stoppar motorn i något annat lämpligt objekt möjligtvis. Har ju en ganska äcklig e28 som inte skulle må särskilt bra av en vild motor.

Posted: 20 May 2006, 22:37
by johankihl
Nu är motorn bromsad.

525hk@2 bar med Precision SC61

707hk@2bar Greddy T88H

Tyvärr lirade inte delarna som vi ville och vi fick nöja oss med att bromsa upp till 2bar med greddyn. Precision turbon byggde en himla massa mottryck, men 525hk att leka med räcker nog i en såpass liten bil :)

Image

Image

Posted: 20 May 2006, 23:48
by Zwofurti
och detär utan intercooler..

edit; just ja ni kör med chargecooler.

Posted: 21 May 2006, 00:30
by peppe
Sepass, grattis till en lyckad bromsning i vilket fall.

Posted: 21 May 2006, 01:35
by Zwofurti
ja just ja, glömde gratulera, fast man vet juh att både LG och kihl kan sina grejer.. LG ha väl byggt nåra volvosnurror :)

Vad är gjort med blocket? 707 hk är itne lite för ett volvoblock. betongfyllt?

Posted: 21 May 2006, 09:54
by johankihl
Zwofurti wrote:ja just ja, glömde gratulera, fast man vet juh att både LG och kihl kan sina grejer.. LG ha väl byggt nåra volvosnurror :)

Vad är gjort med blocket? 707 hk är itne lite för ett volvoblock. betongfyllt?


Tackar! Blocket är fyllt med betong i botten och ca 20mm högst upp med några små hål i för att få lite vattenflöde ändå. Tyvärr kan detta vara anledningen till att den strulade lite. Motorn ville gå varm på slutet, men vi har några andra idéer också.

Posted: 22 May 2006, 19:12
by Bäckis
Enligt vår leverantör ska en SC6169 klara 80hk mer än den ni kör med då den har en annan turbin. Ni fick nog ett otroligt mottryck.

Precision specar den bara 30 hk mer, men det stämmer inte enligt vår leverantör.

Posted: 22 May 2006, 19:48
by LG
Vi för se vad det hamnar för turbo i bilen tillslut. Detta aggregat är avyttrat.

Man vill ju inte missa fina responen man har i den turbon heller.

Eventuellt blir det en ny omgång i bromsbänk , Vore intressant att justera kammarna lite, blev ingen tid till detta då vi körde två aggregat.

Posted: 22 May 2006, 20:52
by Anders Elenius
Coolt bygge! Friskt med effekt också 8)

Mätte ni mottryck? (med sc61:an), hur högt isf?

Hur många cc är motorn?

Posted: 22 May 2006, 21:04
by LG
Tyvärr mätte vi inte motryck.

Motorn är på 2364 cc

Posted: 07 Aug 2006, 23:28
by tobbe tlrecond
hur går det :roll:

Posted: 08 Aug 2006, 11:29
by johankihl
tobbe tlrecond wrote:hur går det :roll:


Vi håller på med våra egna projekt just nu. Detta skall slutföras i höst!

fortsättning?

Posted: 30 Sep 2006, 18:07
by Nicke Blom
Nu är det höst hur går det??

Posted: 30 Sep 2006, 19:06
by kallevedlund
projektet fortgår med 2 andra byggare...
Lite snällare motor nu´, men den har presterat bra i annan kaross...

Posted: 30 Sep 2006, 20:57
by johankihl
skurt wrote:projektet fortgår med 2 andra byggare...
Lite snällare motor nu´, men den har presterat bra i annan kaross...


Karossen står kvar i mitt garage, men två av garage-polarna tog över projektet då våra egna projekt kändes roligare att hålla på med. Precis som Karl-August hade bra koll på :)

Den kommer fortfarande att bli grym. Volvomotorn (16v) som kommer att hamna i karossen sitter i en Volvo 360nu. Laddar 2,8bar med en Hx40.