Kihltech/LGSvensson Toyota corolla KE20-77

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Vigge
Posts: 132
Joined: 26 Feb 2006, 16:28
Location: Eskilstuna

Post by Vigge »

fan va coolt...

Va är det för spjällhus?
User avatar
powerpak
Posts: 228
Joined: 21 Nov 2005, 12:40
Location: Karlskoga

Post by powerpak »

PLain_Jane wrote:Skoj projekt, det där är en av de ytterst få Japsar som besitter äkta charm!

Vad kostar ett tocket där pedalställ, det skulle kunna vara något för mitt projekt.


Här finns ett rätt ok pedylställ annars.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=TIL%2D72680&N=4294847984+400017+115&autoview=sku
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

powerpak wrote:
PLain_Jane wrote:Skoj projekt, det där är en av de ytterst få Japsar som besitter äkta charm!

Vad kostar ett tocket där pedalställ, det skulle kunna vara något för mitt projekt.


Här finns ett rätt ok pedylställ annars.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=TIL%2D72680&N=4294847984+400017+115&autoview=sku


Det där var inte ens aluminium;) För tungt :lol:

318 får nog stå ett tag. Kanske tar tag i den senare. Har tyvärr lånat lite delar från den till Toyotan nu men inget som hindrar mig från att få 318 körbar igen. Däremot känns det som att jag låter karossen hänga i garaget ett tag och stoppar motorn i något annat lämpligt objekt möjligtvis. Har ju en ganska äcklig e28 som inte skulle må särskilt bra av en vild motor.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Nu är motorn bromsad.

525hk@2 bar med Precision SC61

707hk@2bar Greddy T88H

Tyvärr lirade inte delarna som vi ville och vi fick nöja oss med att bromsa upp till 2bar med greddyn. Precision turbon byggde en himla massa mottryck, men 525hk att leka med räcker nog i en såpass liten bil :)

Image

Image
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

och detär utan intercooler..

edit; just ja ni kör med chargecooler.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Sepass, grattis till en lyckad bromsning i vilket fall.
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

ja just ja, glömde gratulera, fast man vet juh att både LG och kihl kan sina grejer.. LG ha väl byggt nåra volvosnurror :)

Vad är gjort med blocket? 707 hk är itne lite för ett volvoblock. betongfyllt?
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Zwofurti wrote:ja just ja, glömde gratulera, fast man vet juh att både LG och kihl kan sina grejer.. LG ha väl byggt nåra volvosnurror :)

Vad är gjort med blocket? 707 hk är itne lite för ett volvoblock. betongfyllt?


Tackar! Blocket är fyllt med betong i botten och ca 20mm högst upp med några små hål i för att få lite vattenflöde ändå. Tyvärr kan detta vara anledningen till att den strulade lite. Motorn ville gå varm på slutet, men vi har några andra idéer också.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Enligt vår leverantör ska en SC6169 klara 80hk mer än den ni kör med då den har en annan turbin. Ni fick nog ett otroligt mottryck.

Precision specar den bara 30 hk mer, men det stämmer inte enligt vår leverantör.
LG
Posts: 48
Joined: 22 May 2006, 19:34
Location: Karlskoga

Post by LG »

Vi för se vad det hamnar för turbo i bilen tillslut. Detta aggregat är avyttrat.

Man vill ju inte missa fina responen man har i den turbon heller.

Eventuellt blir det en ny omgång i bromsbänk , Vore intressant att justera kammarna lite, blev ingen tid till detta då vi körde två aggregat.
Anders Elenius
Posts: 212
Joined: 21 Nov 2005, 07:52
Location: Finland

Post by Anders Elenius »

Coolt bygge! Friskt med effekt också 8)

Mätte ni mottryck? (med sc61:an), hur högt isf?

Hur många cc är motorn?
LG
Posts: 48
Joined: 22 May 2006, 19:34
Location: Karlskoga

Post by LG »

Tyvärr mätte vi inte motryck.

Motorn är på 2364 cc
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

hur går det :roll:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

tobbe tlrecond wrote:hur går det :roll:


Vi håller på med våra egna projekt just nu. Detta skall slutföras i höst!
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

fortsättning?

Post by Nicke Blom »

Nu är det höst hur går det??
Mvh Nicke Blom
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

projektet fortgår med 2 andra byggare...
Lite snällare motor nu´, men den har presterat bra i annan kaross...
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

skurt wrote:projektet fortgår med 2 andra byggare...
Lite snällare motor nu´, men den har presterat bra i annan kaross...


Karossen står kvar i mitt garage, men två av garage-polarna tog över projektet då våra egna projekt kändes roligare att hålla på med. Precis som Karl-August hade bra koll på :)

Den kommer fortfarande att bli grym. Volvomotorn (16v) som kommer att hamna i karossen sitter i en Volvo 360nu. Laddar 2,8bar med en Hx40.
Post Reply