318 får nog stå ett tag. Kanske tar tag i den senare. Har tyvärr lånat lite delar från den till Toyotan nu men inget som hindrar mig från att få 318 körbar igen. Däremot känns det som att jag låter karossen hänga i garaget ett tag och stoppar motorn i något annat lämpligt objekt möjligtvis. Har ju en ganska äcklig e28 som inte skulle må särskilt bra av en vild motor.
Tyvärr lirade inte delarna som vi ville och vi fick nöja oss med att bromsa upp till 2bar med greddyn. Precision turbon byggde en himla massa mottryck, men 525hk att leka med räcker nog i en såpass liten bil
Zwofurti wrote:ja just ja, glömde gratulera, fast man vet juh att både LG och kihl kan sina grejer.. LG ha väl byggt nåra volvosnurror
Vad är gjort med blocket? 707 hk är itne lite för ett volvoblock. betongfyllt?
Tackar! Blocket är fyllt med betong i botten och ca 20mm högst upp med några små hål i för att få lite vattenflöde ändå. Tyvärr kan detta vara anledningen till att den strulade lite. Motorn ville gå varm på slutet, men vi har några andra idéer också.
skurt wrote:projektet fortgår med 2 andra byggare... Lite snällare motor nu´, men den har presterat bra i annan kaross...
Karossen står kvar i mitt garage, men två av garage-polarna tog över projektet då våra egna projekt kändes roligare att hålla på med. Precis som Karl-August hade bra koll på
Den kommer fortfarande att bli grym. Volvomotorn (16v) som kommer att hamna i karossen sitter i en Volvo 360nu. Laddar 2,8bar med en Hx40.