Page 2 of 2

Posted: 25 Apr 2006, 17:32
by Snusmumriken
Zwofurti wrote:Jasså.

nåja, fixa nån som svarvar kolvarna åt mig kan inte vara så svårt.

är ju inte så tokigt att få fräscha kolvringar och honat block också.

om nu allt är tillräckligt fräscht.


Tror inte man behöver sänka kompet om man skall ha runt 300hk om man kan styra bränsle o tändning.
Men om man sen vill ha senare mer kraft så är det ju bra att ha färdigt svarvade kolvar, man blir ju ganska lätt en laddtrycks missbrukare :twisted:

Posted: 25 Apr 2006, 17:57
by Zwofurti
nä men det är ju bättre med lägre komp.

dubbla packningar då?

nån som kört med dubbla packningar + en skiva imellan?

Posted: 25 Apr 2006, 18:39
by Svintoleffe
Dom som jag jag har hört så har det inet funkat så bra för=((

Om jag inte minsn fel

Posted: 25 Apr 2006, 19:30
by Zwofurti
det funkar skitfint på andra bilmärken iaf, på fyror iaf.

men det bästa vore juh en mls packning..

PPF, fixa:)

Posted: 25 Apr 2006, 20:09
by Svintoleffe
Jag vet om att många inte får det o hålla tätt på sexorna:(

Samnt att får du ett läckage, o har du tyvär ingen top kvar=((

Om du har otur, men risken är så stor så jag är tveksam om jag ahde chansat.

Posted: 25 Apr 2006, 21:58
by Zwofurti
nja det är lugnt.. är inte spikat än vad som ska byggas, därför spekulerar jag lite.

har så jäkla hög komp i min motor.
9.8;1 är det.

man kan nog inte ladda så mkt ens om man gör ett snikbygge.

kollat lite på motorn nyss, rev ventilkåpan å kikade.
kammen var som ny!såg ut att vara renoverat i toppen. vippor osvsåg nytt ut, inget hade de gula färgen som resten i toppen har och som också äldre vippor osv får.