Roobin - Bmw E30 2,7l 393 whp lyder de nya.. SÅLD

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

Vad syfta du på Persson?

Jag har 4d kvar, men jag gillar inte den så mycket, touring tycker jag som bullen säger e hårt..

Inte allt för många som bygger på den osv.

Coupe hade jag helst velat ha men finns inga såna.

O detta ansåg jag som ett kap, lamelldiffen säljs så har jag gått plus minus noll på bilen :)
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

ah vad ska man säga , har inte hänt nåt på ett bra tag nu, har tappat lusten lite efter jag sett nu eller snarare polarn la märke till att både toppen samt kolvarna e orginala vilket skulle vara i ordning gjort, samt att jag blev blåst på en bilaffär, så de har blivit alldeles för mycket nu på sistonde, men idag så drog jag iaf till norrtälje o hämta hem en i stort sett helt ny z45 turbo kam som ska hjälpa min maskin till att de händer nåt när snurran väl börjar ladda, så får väl hoppas på att de flyter på bättre nu framöver :)
User avatar
Resgard
Posts: 1561
Joined: 07 Jul 2008, 23:26
Location: Mora

Post by Resgard »

Är ju faktiskt bra fränt med en e30 touring också :lol:
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

ah lite skoj o bygga lite annorlundare iaf.

kanske får lite bättre fäste om inte annat :P
User avatar
Resgard
Posts: 1561
Joined: 07 Jul 2008, 23:26
Location: Mora

Post by Resgard »

Roobin wrote:ah lite skoj o bygga lite annorlundare iaf.

kanske får lite bättre fäste om inte annat :P
haha är det därför man kör touring :P
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

nja kanske för o få in barnvagn o blöjor vad vet jag, kanske bullen kan svara på :lol:
User avatar
Resgard
Posts: 1561
Joined: 07 Jul 2008, 23:26
Location: Mora

Post by Resgard »

Roobin wrote:nja kanske för o få in barnvagn o blöjor vad vet jag, kanske bullen kan svara på :lol:
blöjjor kanske är bra att ha även i en coupe :P
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

kör på!! =) Touring klubben måste utvecklas ;) för mycket "couper och skit" här på forumet :lol:
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

tackar Ivars ! :) ah precis, men hoppas de inte blir för många tourings, då blev de ju inte lika roligt liksom :roll:
User avatar
r.ivars
Posts: 3550
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

hehe det är nog ingen risk :)

blir det att lätta något? Jordens tyngsta matta som ligger i, som tips :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

ah hälften av allt där i e utslängt iaf :D

e väl bara resten kvar isf.

hade inte planerat att åka me "fullutrustning" iaf

men vad som kommer vara i vet jag dock inte heller riktigt, nån stol o bur förmodligen iaf.

vore små skoj o ha baksäte av nåt slag, så man kan dräpa som svarttaxi :lol:
User avatar
roosen69
Posts: 226
Joined: 11 Jan 2008, 15:46
Location: Norrland

Post by roosen69 »

intresant tråd, funderar lita på de du skrev innan om att kolvar och
topp inte va i ordning gjorda? sen snubblade ja över ditt inlägg
om köpare/säljare och du skrivit så här


Sen en liten annan historia, köpt bil o allt me turbo maskin de ska vara svarvade kolvar, att han svarvar ner squischen samt gröpt ur förbränningsrummen i toppen, på så sätt kompsänkt. Tror ni nåt av de va gjort? NÄÄ... så då har man åkt runt o laddat "säkra" enligt föregående ägarn 1,3-1,4 bar på orginal komp

har för mig de var en 2.7 liters motor i bilen du köpte...dvs diesel vev,
130mm stakar och original kat kolvar med svarvad skirt?? rätta mig
om jag har fel :) så de betyder att du lugnt kan ladda på och svarva däck
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Men det var ju inte gjort.. SKulle inte förvåna mig om det är orginalvev med.
User avatar
tÅfe
Posts: 330
Joined: 08 May 2007, 15:55
Location: Mariehamn, Åland

Post by tÅfe »

men med diesel/ETA vev och 130 mm stakar så behöver man ju inte svarva eller nånting hamnar ju på 7,8 i komp om ja inte minns fel.

Fast om det är orginal vev är det ju värre :?
///M

Full gas i varje fas!

Living my life sideways!

C. Lindqvist
+358445342429
Setsorized@hotmail.com
User avatar
bmwHolmberg
Posts: 346
Joined: 02 Apr 2006, 21:45
Location: Skellefteå

Post by bmwHolmberg »

FugitivE wrote:Men det var ju inte gjort.. SKulle inte förvåna mig om det är orginalvev med.
Kanske ska hoppa in här och berätta än en gång, med risk för att det blir lite pinsamt för er två och även er polare som nu tror sig ha upptäckt något.

Skirten på en kolv, är inte ovansidan, det är undersidan, den är avsvarvad, för att inte ta i vevaxelvikterna. Detta är gjort på 325 KAT kolvar och det betyder i det här sammanhanget att ovansidan på kolven svarvar man INTE!

Sedan till vevstakarna, dom är 130mm långa för att få ut 2,7L tillsammans med vevaxel och kolvar!

Vevaxeln kommer från en 324TD som gör att man får längre slag tillsammans med övriga delar.

= Lämpligt komp och 2,7 Liters motor.

Har ni sedan inte kunskap att förstå det som står här ovan så är det upp till er.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

bmwHolmberg wrote:
FugitivE wrote:Men det var ju inte gjort.. SKulle inte förvåna mig om det är orginalvev med.
Kanske ska hoppa in här och berätta än en gång, med risk för att det blir lite pinsamt för er två och även er polare som nu tror sig ha upptäckt något.

Skirten på en kolv, är inte ovansidan, det är undersidan, den är avsvarvad, för att inte ta i vevaxelvikterna. Detta är gjort på 325 KAT kolvar och det betyder i det här sammanhanget att ovansidan på kolven svarvar man INTE!

Sedan till vevstakarna, dom är 130mm långa för att få ut 2,7L tillsammans med vevaxel och kolvar!


Ovanstående har 100% rätt :lol:

Skälla på någon stackare som inte ens har lurat dig! Fy skäms :)

Vevaxeln kommer från en 324TD som gör att man får längre slag tillsammans med övriga delar.

= Lämpligt komp och 2,7 Liters motor.

Har ni sedan inte kunskap att förstå det som står här ovan så är det upp till er.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Jaha där ser man :) tack för infon.

Min brors motor som sagt, så säger ju det jag har hört. För jag kan inte ett piss om sådant där.

Men det var något med toppen med.. Skulle tydligen vara urgröpt?

Edit: Får nog bita i läppen och be om ursäkt för okunnighet. Samma sak för min bror i det här fallet.
Post Reply