ah vad ska man säga , har inte hänt nåt på ett bra tag nu, har tappat lusten lite efter jag sett nu eller snarare polarn la märke till att både toppen samt kolvarna e orginala vilket skulle vara i ordning gjort, samt att jag blev blåst på en bilaffär, så de har blivit alldeles för mycket nu på sistonde, men idag så drog jag iaf till norrtälje o hämta hem en i stort sett helt ny z45 turbo kam som ska hjälpa min maskin till att de händer nåt när snurran väl börjar ladda, så får väl hoppas på att de flyter på bättre nu framöver
intresant tråd, funderar lita på de du skrev innan om att kolvar och
topp inte va i ordning gjorda? sen snubblade ja över ditt inlägg
om köpare/säljare och du skrivit så här
Sen en liten annan historia, köpt bil o allt me turbo maskin de ska vara svarvade kolvar, att han svarvar ner squischen samt gröpt ur förbränningsrummen i toppen, på så sätt kompsänkt. Tror ni nåt av de va gjort? NÄÄ... så då har man åkt runt o laddat "säkra" enligt föregående ägarn 1,3-1,4 bar på orginal komp
har för mig de var en 2.7 liters motor i bilen du köpte...dvs diesel vev,
130mm stakar och original kat kolvar med svarvad skirt?? rätta mig
om jag har fel så de betyder att du lugnt kan ladda på och svarva däck
FugitivE wrote:Men det var ju inte gjort.. SKulle inte förvåna mig om det är orginalvev med.
Kanske ska hoppa in här och berätta än en gång, med risk för att det blir lite pinsamt för er två och även er polare som nu tror sig ha upptäckt något.
Skirten på en kolv, är inte ovansidan, det är undersidan, den är avsvarvad, för att inte ta i vevaxelvikterna. Detta är gjort på 325 KAT kolvar och det betyder i det här sammanhanget att ovansidan på kolven svarvar man INTE!
Sedan till vevstakarna, dom är 130mm långa för att få ut 2,7L tillsammans med vevaxel och kolvar!
Vevaxeln kommer från en 324TD som gör att man får längre slag tillsammans med övriga delar.
= Lämpligt komp och 2,7 Liters motor.
Har ni sedan inte kunskap att förstå det som står här ovan så är det upp till er.
FugitivE wrote:Men det var ju inte gjort.. SKulle inte förvåna mig om det är orginalvev med.
Kanske ska hoppa in här och berätta än en gång, med risk för att det blir lite pinsamt för er två och även er polare som nu tror sig ha upptäckt något.
Skirten på en kolv, är inte ovansidan, det är undersidan, den är avsvarvad, för att inte ta i vevaxelvikterna. Detta är gjort på 325 KAT kolvar och det betyder i det här sammanhanget att ovansidan på kolven svarvar man INTE!
Sedan till vevstakarna, dom är 130mm långa för att få ut 2,7L tillsammans med vevaxel och kolvar!
Ovanstående har 100% rätt
Skälla på någon stackare som inte ens har lurat dig! Fy skäms
Vevaxeln kommer från en 324TD som gör att man får längre slag tillsammans med övriga delar.
= Lämpligt komp och 2,7 Liters motor.
Har ni sedan inte kunskap att förstå det som står här ovan så är det upp till er.