Page 2 of 2
Posted: 07 Nov 2008, 20:50
by Ballfroog
jorgen wrote:vad finns det för pump som klarar 800hk+ med E85?
Gäller en viss 4:a med 1600cc spridare. Har ju dubbla 044 nu men vill helst bara ha en
varför ? alla feta bilar i racing kör 2 st 044 pumpar
det är bosch dom går inte sönder =D
Posted: 16 Nov 2008, 12:07
by Svintoleffe
Ska du köra 450 hk på e-85 så räcker en walbro pump helt okej.
Vet en s60 som bromsade 541 hk på e85 me en walbro pump
Posted: 16 Nov 2008, 13:10
by Nisse Järnet
Svintoleffe wrote:Ska du köra 450 hk på e-85 så räcker en walbro pump helt okej.
Vet en s60 som bromsade 541 hk på e85 me en walbro pump
Beror ju även på spridare, laddtryck och soppatryck.
Posted: 16 Nov 2008, 15:54
by Svintoleffe
enligt vad jag hitta så kör han på 1000cc spridare o laddade 1,7-1,8 bar vid det laddtrycket.
Så det bör funkar bra o köra på e-85, anansr får vi väntar tills jag börjat bygga på volvon nån gång när det finns pengar.
Nisse Järnet wrote:Svintoleffe wrote:Ska du köra 450 hk på e-85 så räcker en walbro pump helt okej.
Vet en s60 som bromsade 541 hk på e85 me en walbro pump
Beror ju även på spridare, laddtryck och soppatryck.
Posted: 27 Dec 2008, 22:59
by Pimplaren
Hur långt räcker 2 st 044or på e85 och 1000cc spridare?
Posted: 27 Dec 2008, 23:01
by Bmwandreas
Pumparna ca 900hk. Spridarna 600-700 med höjt grundtryck.
Posted: 27 Dec 2008, 23:04
by Pimplaren
Bmwandreas wrote:Pumparna ca 900hk. Spridarna 600-700 med höjt grundtryck.
Vilket tryck rekomenderar du isånnafall? 4 bar?
Posted: 27 Dec 2008, 23:05
by Bmwandreas
mm 4 bar.
Posted: 27 Dec 2008, 23:06
by Pimplaren
Tackar, då vet jag
Posted: 27 Dec 2008, 23:10
by Doktorn
Nisse Järnet wrote:Är det nån här som haft problem med E85 överhuvudtaget? Tänker nu på tex filter som strejkar, pumpar som pajjar, o-ringar som börjar läcka och sånt som man "hör" hela tiden?
Gyldmarks båda walbro dog samtidigt på e85, stod jämte när han sågade sönder dom och kolen i båda två var sopslut. Pumpdelen däremot var fin men det hjälper ju inte när bara kablarna till kolen hänger kvar..
Posted: 03 Jan 2009, 03:50
by chicago
ja bromsa 520 på en pump , å grejen va den att pump nr 2 hade ja koppla + på - .. så den sög .. vette fan , måste vart full .. ahahah .. men de gick ju iaf ..
Posted: 03 Jan 2009, 19:51
by cerveza
Svintoleffe wrote:Ska du köra 450 hk på e-85 så räcker en walbro pump helt okej.
Vet en s60 som bromsade 541 hk på e85 me en walbro pump
där har du en marginal på 0% ... räcker med att generator remmen skulle slira till så du får ett minimalt voltfall så smäller motorn snabbare än en höna skiter... man ska ALLTID ha minst 30% marginal på en turbomotor..
Posted: 12 Feb 2009, 17:29
by mcdonaldsmannen
Kommer köra runt 1,3bar laddtryck, 3bar grundtryck, 892cc, 2st 044 och e85.
Låter det vettigt? har jag bra marginal då?
Blir mer förvirrad bara jag tänker på det här med pumpar, tryck osv.
Posted: 12 Feb 2009, 21:00
by Pimplaren
mcdonaldsmannen wrote:Kommer köra runt 1,3bar laddtryck, 3bar grundtryck, 892cc, 2st 044 och e85.
Låter det vettigt? har jag bra marginal då?
Blir mer förvirrad bara jag tänker på det här med pumpar, tryck osv.
Sluta snusa och börja tänka i klart.
Tror absolut detdär räcker till dina 500hk
Posted: 15 Feb 2009, 11:13
by mcdonaldsmannen