Nix inte än .. snacka med LG Speed i da me och han vet inte än när han ska ner . .sen e det en dum jäkla graj jag råka göra .. skulle kolla så att jag fick kontakt med datan och boxen .. och jag råka göra en nymap som la in sig och spara sig . så min gammla startmap e fan borta nu
Men får se om inte Thor kanske har startmapen på någon data kvar eller nått .. annars får jag själv göra en ny .. men måste ha hjälp av någon som kan detta med mappning .. vet inte mycke själv om det.
men hoppas på att få den på gatan snart..
kommer mer när den e mappad
CHRiS BMW e30 Touring Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hej alla igen. nu har man tillgång till nätet igen.
starta upp bmw här om dagen men fasen vad det kommer en massa problem. vet ej vad det e med vattnet .. men det värkar som att det inte går runt alls i motorn.. när jag gasar lite så bublar det upp massa vatten ur kärlet .. hmm inte bra allså .. och hade laptopen inkopplad till sprutet hela tiden för att håla koll på temp m.m. allså vattentemp gick upp som fan direkt nästan .. körde ca 10min och den var redan på 100grader =( occh den bara öka .. värkar inte som att det cirkulerar runt vatten alls i motorn.
Va såååå tröt på det i helgen och har försökt att tänka på vad det e som spökar ... om det e någon i malmö trakten som har lust att sponsra mig lite med att hjälp mig så tackar jag för det. .
Känns som att man får en massa prob som e helt sjuka att komma på vad det e.
Jag vet att M50 motorn e jobbig att lufta men ska det komma en massa sprutande vatten ur kärlet ?? hmm . det sitter en helt ny MLS pakning på och ARP och helt nyren motor ..
starta upp bmw här om dagen men fasen vad det kommer en massa problem. vet ej vad det e med vattnet .. men det värkar som att det inte går runt alls i motorn.. när jag gasar lite så bublar det upp massa vatten ur kärlet .. hmm inte bra allså .. och hade laptopen inkopplad till sprutet hela tiden för att håla koll på temp m.m. allså vattentemp gick upp som fan direkt nästan .. körde ca 10min och den var redan på 100grader =( occh den bara öka .. värkar inte som att det cirkulerar runt vatten alls i motorn.
Va såååå tröt på det i helgen och har försökt att tänka på vad det e som spökar ... om det e någon i malmö trakten som har lust att sponsra mig lite med att hjälp mig så tackar jag för det. .
Känns som att man får en massa prob som e helt sjuka att komma på vad det e.
Jag vet att M50 motorn e jobbig att lufta men ska det komma en massa sprutande vatten ur kärlet ?? hmm . det sitter en helt ny MLS pakning på och ARP och helt nyren motor ..
E30 Touring M50B25 Turbo
Help
Hehe, vad sponsrar du i utbyte?
Vad är du duktig på att göra?
Man kan ju alltid utbyta lite tjänster.....
Inte helt omöjligt att vi kan assistera med tips och felsökning.
Kan utan problem mappa in en bra mapp också.
Vi har mycket att göra i garaget i veckan men mot helgen så ser det lite bättre ut.
Vad är du duktig på att göra?
Man kan ju alltid utbyta lite tjänster.....
Inte helt omöjligt att vi kan assistera med tips och felsökning.
Kan utan problem mappa in en bra mapp också.
Vi har mycket att göra i garaget i veckan men mot helgen så ser det lite bättre ut.
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
Jahopp, då har man tagit över bilen.
Insåg efter några dagar att motorn blandar rejält mycket vatten i oljan. Rev av toppen igår och jag misstänker att den som limmat packningen kan ha lagt på lite för mycket klet för det såg ut som att det hade flytit ut. Det skumma var att det röda limmet verkar bara ha suttit runt vettenkanaler, kanske är där packningen blir mest klämd också iofs. Motorn verkar ha stått still ett tag för den var rejält rostig i 2 cylindrar, ska försöka hona upp med sån där vanligt honingsverktyg man sätter i borrmaskinen.
Så nu hoppas jag på att Chris ska skicka mig sin extra topp i veckan så den kan skruvas ihop igen.
Insåg efter några dagar att motorn blandar rejält mycket vatten i oljan. Rev av toppen igår och jag misstänker att den som limmat packningen kan ha lagt på lite för mycket klet för det såg ut som att det hade flytit ut. Det skumma var att det röda limmet verkar bara ha suttit runt vettenkanaler, kanske är där packningen blir mest klämd också iofs. Motorn verkar ha stått still ett tag för den var rejält rostig i 2 cylindrar, ska försöka hona upp med sån där vanligt honingsverktyg man sätter i borrmaskinen.
Så nu hoppas jag på att Chris ska skicka mig sin extra topp i veckan så den kan skruvas ihop igen.