Page 2 of 2

Posted: 10 Mar 2009, 00:13
by P3kka
Kim Frederiksen wrote:Om man ska göra det "helt rätt" kan man göra så at man sättar en matar slang i varje ända och returen ( och regulator) i mitten på railen mellan cylinder 3 och 4 ( på en 6 cyl. maskin)

på det sätet skal varje matar slang "bara" leverar till 3 spridare..


Har precis gjort så på min rail, kan lägga in bild i morgon om så önskas!?

mvh

Posted: 10 Mar 2009, 11:28
by Tjottirotti
gör det... har monterat av min och funderar lite på detta

Posted: 10 Mar 2009, 17:01
by Nisse977
Jag är också nyfiken på det där. Kör dock M20 men har original fuelrail, regulator och bränslerör under bilen.

Posted: 10 Mar 2009, 23:40
by P3kka
M20 Fuelrail

2st 10mm in - 1st 8mm ut till BTR
Image

mvh

Posted: 11 Mar 2009, 10:09
by Nisse977
Nice!

Borde det hjälpa nått om man har en extra bränsleingång någonstans jämte original regulator eller på mitten? Så man slipper köra med en extern btr. Det här handlar väl "bara" om att ingen cylinder ska bli utan soppa, så bara det finns tillräckligt med tryck och flöde hela tiden är det ok?

Posted: 11 Mar 2009, 11:17
by Grefven
om man är jätteorolig för att originalrailen ska svika så är bara lösningen 1500:- bort. är inte det ganska ok?

en helg mindre med fest och taxi.
eller
en dags övertid.
eller
2 dagars arbete.
eller
ett ha samma jeans nästa månad oxå.


just my 50 cent.

Posted: 11 Mar 2009, 12:47
by Tjottirotti
Antar att du syftar på nukerailen! Men på M30 måste man modifiera termostathuset då det inte får plats med nuke!

Posted: 11 Mar 2009, 21:27
by P3kka
ja de är ju för att försäkra sig om soppa till cyl6
Går ju att värma lös och flytta orginal fäste för btr till mitten om man vill använda den. (Om plattsen tillåter det på m30 vill säga.)

Posted: 11 Mar 2009, 23:04
by Tjottirotti
Såhär ser min m30 rail ut... Btren får plats i mitten. Dvs inget insug eller nåt ivägen där... Men om man har gasspjället som det är orginal så blir det nog pannkaka.


Image
Image
Image

Posted: 04 Jul 2009, 13:06
by Muxxor
Hur går det på S50 då? är det nödvändigt att byta?

Posted: 04 Jul 2009, 15:29
by Bäckis
Original regulator får svårt att returnera bränslet på tomgång och låga varv när man ska ha flöde för mkt pulver, därför är det ofta nädvändigt att byta av den anledningen, sen skulle jag aldrig bygga en motor och mata med vanlig gummislang och elda upp bilen.

Posted: 04 Jul 2009, 18:01
by Muxxor
Att få riktiga anslutningar känns viktigt :)

Posted: 07 Sep 2009, 16:21
by Silverboy
Hvilken anslutning er det på PPF M20 fuelrailen... tenker da på gjengene i railen..?
skal man bruke "Male -8 AN to Male 3/8 in. NPT" eller "Male -8 AN to Straight Cut Male -8 AN O-Ring" eller noen annen type?


Sitter Banjo -> AN8 på bakre tilkobling nå.. funker det eller er det risk?

Posted: 07 Sep 2009, 17:25
by RoDe
gängorna i railen är 3/4 UNF.

Posted: 07 Sep 2009, 17:47
by Silverboy
ok, takk :)

Får man plass til AN8 90graders swivel hose-end mellom rail og kaross da tro?

Posted: 07 Sep 2009, 18:11
by Silverboy
Er det noen grunn til at anslutningen som følger med railen er byttet ut fra Banjo til rak kobling? Kan det bli problem med Banjo?
Kanskje bare å la den bli og se glad ut...? Fast, er det motstand i banjo'n så er jo vil jo mätaren ved BTR vise feil.. :roll: