Vad är det för specs på kamaxlarna? Jag förstår dock inte varför du vill varva till 10k, då Volvo RC motorerna som är närmare 3l ger drygt 300hk MYCKET tidigare än så.
Du kommer ju få dreva ned vattenpump, generator ev. servo känns det som? Torrsump kanske bör stå på önskelistan?
Samt en rejäl svägningsdämpare, och en total balancering givetvis, stakar och kolvar e.t.c.
Vad är det för slag med 2.8 veven? Misstänker att det kommer bli goda kolvhastigheter, bra nog mycket mer än F1 utan större problem =)
härligt att folk kommer med ideer vet inte varför jag vill varva så mycket har väll alltid varit en dröm om en högvarvig bmw 6a, torrsump är ju som en bra ide, tror det bli å köra elektrisk vattenpump, undra hur man ska göra med generatorn blir å svarva ett drev till den, så ni tror inte hydralisk tryckare kommer palla 10k? allt kommer viktas in och balanseras, blir nog 2,5 liters veven då den har kortare slaglängd eller om man tar 2liters veven å borrar upp till 86mm borr?
hmm, jo blir då smidda kolvar å stakar, hur ska man lösa med tryckarna? finns det andra tryckare som pallar? eller måste man börja bygga om toppen? ska kolla upp det där med slaglängd på vevarna.
jag pratade med köhler ang hyd. lyftarna.. och han rekomenderade att man köpte mekaniskatryckare eller byggde om de befintliga hyd. mekaniska.. Var lite mer pill, men blev bättre och mer exact när man väl fick till de!
lite ot men nu har ja tagit ner fälgarna åt dig skulle ja kränga av däcken lr låta dom sitta och skulle du polera lr lacka dom....tänkte om du vill ja ska blåsa på nån shysst färg innan ja kommer upp me dom