Page 2 of 3
Posted: 28 May 2008, 13:49
by mossel
Ola wrote:Mardo@estonia wrote:mossel, is the M52B28 crank to M50 block bolt-on, never tryed it so i have now one on my table but my block is far away
Yes, it`s a direct fit!
Tøff bil Mossel.. FET farge! Angående effekt, så må du nok finne mere info om turboen din før en både kan gjette på effekt og ladetrykk..
Legg meg til på msn, så kan vi prate litt m50 turbo innimellom om du vil
Ola(A)sunndals.net (bytt (A) med @)
Takk for det Ola, tenkte meg at det er vanskelig å vite effekten man vil oppnå her. Spessiell når ikke jeg engang vet akkurat specsa på min turbo.
Vi får se hva den holder til!
Posted: 28 May 2008, 13:56
by ippe
Riktigt stiligt projekt.
Med dom pengarna du verkar lagt ner så skulle jag satsa på ett spa grenrör med en undermonterad gt35r, då kan du plocka effekt.
Inte haft några problem med kina grenröret?
Är turbon "noname"?
Posted: 28 May 2008, 13:57
by ippe
Riktigt stiligt projekt.
Med dom pengarna du verkar lagt ner så skulle jag satsa på ett spa grenrör med en undermonterad gt35r, då kan du plocka effekt.
Inte haft några problem med kina grenröret?
Är turbon "noname"?
Posted: 28 May 2008, 14:10
by mossel
ippe wrote:Riktigt stiligt projekt.
Med dom pengarna du verkar lagt ner så skulle jag satsa på ett spa grenrör med en undermonterad gt35r, då kan du plocka effekt.
Inte haft några problem med kina grenröret?
Är turbon "noname"?
Ikke hatt noen problemer foreløpig, vi får se etter turen til PPF
SPA grenrør og en bedre turbo blir neste vinter (håper at dette oppsettet holder ut denne sesongen), men dette er jo bolton deler etter jobben som er gjort!
Eneste som står på turboen er Turbocharger - T3/T4 O-Trim
Posted: 28 May 2008, 14:36
by 525mannen
Jäklar va fin du fått den! Tumme upp!
Posted: 12 Jun 2008, 01:07
by mossel
Jeg må bare si TUSEN TAKK PPF, etter en lang dag i deres verksted 10.Juni. Etter mye frem og tilbake og hærlig pågangsmot fra Andreas og Backis, kom vi til slutt i mål!
Dette er ikke store tall for dere PPFere, men jeg er meget fornøyd med 361rwhp/495nm
Etter 110lange mil er jeg tilbake i Norge, og fått prøve bilen litt i dag. Skal bli morro å lære seg å kjøre denne!
Igjen tusen tusen takk for mye hjelp fra Andreass og Backis hos PPF
Posted: 12 Jun 2008, 06:21
by Bäckis
JA, det var tur att det löste sig till slut.
Trist att åka den långa vägen utan att få bilen att fungera....
Posted: 12 Jun 2008, 07:12
by Vipe
Grattis
Legg ut bremsepapir!
Posted: 12 Jun 2008, 08:19
by M_power86
Vad är det för Digidash instrument du kör med och vart kan man hitta mer info om dom?
Fett bygge btw!!!!
Mvh
Posted: 12 Jun 2008, 14:14
by ippe
Hur mycket laddar du i maskinen nudå?
Posted: 12 Jun 2008, 14:54
by mossel
M_power86 wrote:Vad är det för Digidash instrument du kör med och vart kan man hitta mer info om dom?
Fett bygge btw!!!!
Mvh
http://www.etbinstruments.com/DD2_lite.htm
Jeg kjører foreløpig bare med DigiDash 2 - Lite, man kan bygge på den etterhvert ved annet behov! De er veldig pris gunstige også, send meg PM om du ønsker billige DD2 i Sverige!
Posted: 12 Jun 2008, 14:54
by mossel
ippe wrote:Hur mycket laddar du i maskinen nudå?
Vi bremset på 1,2bar. Turbo var fullstendig bunnet!
Posted: 13 Jun 2008, 19:37
by TurboTommy84
På tide med større turbo, mer ladetrykk, og VIDEO
Posted: 16 Jun 2008, 01:12
by mossel
TurboTommy84 wrote:På tide med større turbo, mer ladetrykk, og VIDEO
Tenker nok det holder foreløpig slik at jeg kan lære med å bruke bilen
Film skal nok skaffes i løpet av sommern!
Posted: 16 Jun 2008, 22:07
by mossel
Posted: 20 Jun 2008, 14:46
by TurboTommy84
Fett!
Men mangler video
Posted: 11 Jul 2008, 19:55
by tykoo
riktigt fin bil måste jag säga
jag är riktigt fundersam över hur ditt lock med anslutningarna för oljekylaren ser ut innuti.
jag tänkte bygga ett eget lock, men skulle behöva se hur dit lock ser ut på undersidan för att fatta.
så vore ytterst tacksam om du ville ta en bild på dit:D
mvh