Page 2 of 2

Posted: 01 Apr 2006, 06:31
by Per Eriksson
Anders A-son wrote:
Okej, får man fråga var du fått uppgifterna ifrån? :wink:

/Anders


Ritning från Sachs teknikavdelning.

Posted: 01 Apr 2006, 07:08
by Bäckis
Per Eriksson wrote:
Anders A-son wrote:
Okej, får man fråga var du fått uppgifterna ifrån? :wink:

/Anders


Ritning från Sachs teknikavdelning.



Det sjuka är att en gån g har jag kört med Sachs egen lamell, och det är enda gången jag fått en 618 att tappa greppet. Vad beror det på tro? Någon som ritat fel när dom tillverkade den?? :)

Posted: 01 Apr 2006, 10:57
by Bonje
bmwpatrik wrote:M20 svänghjulet är ju plant orginal?


Njaee... inte riktigt!
Det är faktist en nivåskilnad på 0,5 mm mellan lamellytan och planet som tryckplattan skruvas mot.

Posted: 01 Apr 2006, 14:53
by Anders A-son
Det sjuka är att en gån g har jag kört med Sachs egen lamell, och det är enda gången jag fått en 618 att tappa greppet. Vad beror det på tro? Någon som ritat fel när dom tillverkade den??


Hur tjock var den lamellen då? Är den tjockare än vad ni brukar åka med, så får man ju lägre lamelltryck förmodligen, med samma spec på svänghjul då. Annars verkar det ju konstigt. Om du inte hade mkt mos dvs.

Lamellen ska vara 9mm enligt Sachs, men det verkar inte vara så noga. Tror alla utom Sachs egen sinter ligger på ca 8,5mm, och vi har kört med 700+Nm utan minsta problem med den set uppen.


Okej, när ni kör den setupen, menar du då med ett Helt plant svänghjul?

/Anders