ja hade en tråd uppe om det här hade samma problem
jag tog loss slavcylindern och skruvade bort slangen sen fyllde jag upp den med olja sen var det bara och skruva dit den och börja pumpa
Lufta kopplingen på e30 men pedelen stannar där nere?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Christian.N
tobbee28 wrote:ja hade en tråd uppe om det här hade samma problem
jag tog loss slavcylindern och skruvade bort slangen sen fyllde jag upp den med olja sen var det bara och skruva dit den och börja pumpa
Okej, får ta och testa det då.. verkar bara så hopplöst då ingenting händer.. Men men det kanske löser sig nu.. Tack för tipset iaf
Enköping, 073-3104393
-
Svintoleffe wrote:Jag ahde själv problem förut när jag skulle försöka lufta kombin.
Det gäller att man lutar hela bilen åt ena hålet när man luftat för då tippar all olja över så att slangen för kopplingen inte suger luft,
Jag gjorde detta o vips så var luftningen klar på ett par minuter.
HAHA..PROBLEMET LÖST PÅ 1 BIL!!
visst hade du lite rätt..kollade som fan o letade felet varför den bara sög luft.
-Till slut hittade jag det!..det var en luftfick i behållaren vid slangen som går ner till pedalen i från behållaren..där var det massa luft.
Då vinklade jag behållaren o knackade lite på den så all luft i slangen kom ur..sen var det bara att börja om.
Å fan så snabbt det gick..gick på typ 5 min så var det luftat o klart
så alla ni som har samma problem me att pedalen bara ligger i botten o att ni inte får fram nån olja utan bara luft.."kolla behållaren så att det inte finns några luftfickor" var i alla fall felet varför min kopplingspedal låg i golvet.
compactracing 2012