Lufta kopplingen på e30 men pedelen stannar där nere?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

tobbee28

Post by tobbee28 »

ja hade en tråd uppe om det här hade samma problem

jag tog loss slavcylindern och skruvade bort slangen sen fyllde jag upp den med olja sen var det bara och skruva dit den och börja pumpa
Christian.N

Post by Christian.N »

tobbee28 wrote:ja hade en tråd uppe om det här hade samma problem

jag tog loss slavcylindern och skruvade bort slangen sen fyllde jag upp den med olja sen var det bara och skruva dit den och börja pumpa

Okej, får ta och testa det då.. verkar bara så hopplöst då ingenting händer.. Men men det kanske löser sig nu.. Tack för tipset iaf :D
Enköping, 073-3104393
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Jag ahde själv problem förut när jag skulle försöka lufta kombin.

Det gäller att man lutar hela bilen åt ena hålet när man luftat för då tippar all olja över så att slangen för kopplingen inte suger luft,

Jag gjorde detta o vips så var luftningen klar på ett par minuter.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Nille

Post by Nille »

Svintoleffe wrote:Jag ahde själv problem förut när jag skulle försöka lufta kombin.

Det gäller att man lutar hela bilen åt ena hålet när man luftat för då tippar all olja över så att slangen för kopplingen inte suger luft,

Jag gjorde detta o vips så var luftningen klar på ett par minuter.

HAHA..PROBLEMET LÖST PÅ 1 BIL!!

visst hade du lite rätt..kollade som fan o letade felet varför den bara sög luft.
-Till slut hittade jag det!..det var en luftfick i behållaren vid slangen som går ner till pedalen i från behållaren..där var det massa luft.

Då vinklade jag behållaren o knackade lite på den så all luft i slangen kom ur..sen var det bara att börja om.
Å fan så snabbt det gick..gick på typ 5 min så var det luftat o klart ;)

så alla ni som har samma problem me att pedalen bara ligger i botten o att ni inte får fram nån olja utan bara luft.."kolla behållaren så att det inte finns några luftfickor" var i alla fall felet varför min kopplingspedal låg i golvet.
compactracing 2012
Post Reply