Page 2 of 2

Posted: 16 Mar 2006, 10:15
by stensheim
stensheim wrote:jag justerte kammen 1,5 grader senare och da gikk den helt fint :D nu har jag tatt en komp test och det var inte så mycke skilnad, phuu! det er nya kolvringar så det blir inte nøyaktig. skal ta lekkasje test nu for och høra om det lekker nån stans. må legga til at det er en 325 motor!


jag tok sylinder lekkasjetest i går kvell och ventilarna er tett (kjørte luft i plugghullet) så motorn er lika hel, må ha lite flaks ochså :D

Posted: 16 Mar 2006, 13:12
by BmW[RsR]
Bmwandreas wrote:
Aleex wrote:Hur mkt gör de då att ställa kammen?


Ja du kan flytta registret typ 2000 rpm.


Många som har sagt till mig att jag inte behöver justerbart kamdrev.
Dom säger att det har man om man har twinkam.
Bäckis eller andreas kan ni inte förklara "varför" jag behöver en?
Bara ren information, så man vet, jag är inte så "jätte" haj på allt som gäller motorer.
/mvh jonas

Posted: 16 Mar 2006, 13:16
by Bmwandreas
Vad har du för motor?

Posted: 16 Mar 2006, 20:20
by BmW[RsR]
det vet du väl :wink: m20b25 samt att jag är den enda kunden som kommer på söndagar och hämtar grejjer :roll:
/mvh jonas

Posted: 22 Apr 2006, 15:29
by Ximon
Lyfter denna lite..

Om man inte vill ha en motor som varvar mer än 7000 rpm, är då detta en kostnad man skulle kunna skära ned på? Varför inte i så fall?