Page 2 of 9

Posted: 27 Mar 2008, 20:28
by B00ST
Biltyp: Nissan 200SX -95
Motortyp: SR20DET 2L 4cyl
Modifieringar:
Eagle stakar, JE, Iveco IC, HKS Pinnar, Cometics packning,ACL Calico Coatade lager, ARP, 618 platta med 4 puckad sinter, PPF Dump, HKS Gate, Mirat, 80mm spjäll med Custom plenum, 740cc,
Motorstyrning: Haltech E8
Turbo/Kompressor: Turbonetics 60-1 StageV kullagrat
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe/typ: Hos F-racing / På veven
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 492 @ 6400 rpm
Vridmoment: 557 @ 6000 rpm

Posted: 01 May 2008, 09:25
by Söderling
Andra bromsningen i år efter byte av kolvar å stakar
Biltyp: Volvo 242 -75
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 2926cc, CP kolvar 86mm, Eagel stakar, 2.8L vev 84slag, Vassare kamaxlar, Portad topp, ARP, Pyramidringad toppackning, Annat insug, 1600cc spridare, 3.5" avgasrör
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG Spolar
Turbo: Holset HX55
Laddtryck: 1.7-1.5 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 775 / 865 @ 7500 rpm
Vridmoment: 845 / 938 @ 6500 rpm

Posted: 01 May 2008, 09:43
by Bäckis
Bromsningen med nya setupen:

Biltyp: BMW M3 E30 -88

Motortyp: S14B23

Modifieringar:

CP kolvar, Verdistakar, balanserad Evo vev, pyramidringat block, PPF kammar, PPF vetilfjäderkit med CrMo retainers, PPF 60mm wg, PPF 50mm dump, PPF plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, resta kanaler med matchportade S14 spjällhus, PPF oversize raceventiler, radiesäten av FPP mm.

Motorstyrning: Autronic SM4 med MSD6A fördelartändning

Turbo/Kompressor: Garrett GT4088

Laddtryck: 2,1 bar

Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 757 @ 7000 rpm
Vridmoment: 884 @ 5800 rpm


Med 1,75 bar 730 på hjulen.

Re: Bänk körningar - LISTA

Posted: 31 Jul 2008, 11:39
by netsraK38
Biltyp: BMW E30 320i-86

Motortyp: s14b23

Modifieringar:smidde CP stempler, 8,5:1comp,MLS pakning, Tial 38mm WG, PPF grenrør, stor intrecooler, Coustum alu innsug, 688ccl dyser,BMW motorsport justerbare kamdrev

Motorstyrning: Megasquirt

Turbo/Kompressor: PrecisionSC61 turbo

Laddtryck: 1,35 bar

Mätställe/typ: Auto Kvikk,Oslo / på bakhjulen

---------------------------------------------------------------

Hästkrafter: 480 @ 6900 rpm, på 95 V-power
Vridmoment: 480 @ 6800 rpm

Senaste bromsningen.

Posted: 10 Aug 2008, 14:28
by Hells racing
Biltyp: Audi s2 coupe -95.

Motortyp: ABY 2,2l

Modifieringar: Balanserad underdel med verdi stakar, viktade org kolvar (smidda), rikt planad topp, mira frästa säten, portad, retrainers i alu med 1mm högre inspännings tryck, jonus kammar 11,3 lyft / 285 durration, ställbara kamdrev på insug/avgas, ståldrev på veven, Peter G grenrör, Furans insug (byggt på org stomme) ska bytas ut mot ett med trattar, Tial wg 44mm, Tial dump 50mm, 3" tryckrör i tunnväggat rostfritt av Peter G, Racecooling intercooler 300x600x75.

Motorstyrning: Autronic sm4, inkopplat och mappat av Ärtan.

Bränslesystem: 35l fuelcell i alu, 2x044, nuke y-kors, alu ledningar tryck/retur under bilen 11mm invändigt, Nuke btr, spec fuelrail, 1000cc spridare, samtliga slangar (soppa, olja, vatten) är stålomspunna med EARLS kopplingar av DSG butiken.

Turbo: Garrett GT35/82RR.

Laddtryck: 2,5bar (peak).

Mätställe: PPF såklart.

Effekt: 570hk@714nm på hjulen:)

Posted: 10 Oct 2008, 21:14
by M3JONAS
S14 B23

Smidda 94mm je kolvar, verdistakar. Enem/schrick 284/276 kammar. pyramidringat. Standard ventilfjädrar :(
Hem snickrat grenrör. Original insug och topp.

Precision SC61 turbo, tial 44mm wg, ppf 50mm dump.

DTA e48 sprut med inbyggd tändning

2x walbro 255 pumpar. 1680 spridare.

Bromsad hos PPF: 444hk(6800rpm)/ 547nm (4850rpm) på 1,25 bar
501hk(6800rpm)/581nm (5800rpm) på 1,85bar. (Troligtvis ventilflyt och dålig effekt pga det eller taskig ic utformning)

Posted: 10 Oct 2008, 22:34
by JohanH
Biltyp: Saab 900 -95

Motortyp: B234

Modifieringar:

JE kolvar90,5mm, Verdistakar, balanserad vev med lättat alu/stål sv-hjul, skärringat block, Enem 276/10,4 kammar med hårdare v-fjädrar, Tial 44mm wg, PPF 50mm dump, org plenum, PPF grenrör, 1600cc spridare, Bäckis-portad topp med radiesäten och org ventiler, E85 i tanken mm.

Motorstyrning: Nira i3+ och Saab Tändkasett

Turbo/Kompressor: Garrett GT3582 0.86ar

Laddtryck: 1.85 bar

Mätställe/typ: Hos PPF såklart/ på framhjulen :wink:
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 583 @ 6800 rpm
Vridmoment: 636 @ 6300 rpm


Med varvstopp på 7800 så det kanske finns lite mera att hämta i vår :D

Posted: 25 Oct 2008, 21:17
by zeemax
Biltyp: BMW 325 E36
Motortyp: M50B25
Modifieringar: 1600cc spridare, pt67bb snurra, egen tillverkat insug, rosskolvar, spm stakar, mls packning med arp, stödgördel, 2.8 vev.
Motorstyrning: Autronic SM4, msd spolar.
Turbo: pt67bb
Laddtryck: 1.5 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen / ca i motorn
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 532 / 587 @ 7000 rpm
Vridmoment: 670 / 737 @ 6500 rpm

http://www.garaget.org/video/yjyl7ducbyiv

http://www.garaget.org/?car=23573

Posted: 07 Nov 2008, 00:20
by s2_i_e30
biltyp:bmw e36 cupè
motor: s50b32
moiferingar: kolvar stakar.. mirafrästa säten. andra fjädrar, annars orginal top
sprut: Autronick sm4a
turbo:pt76
ladd:1,8 bar (turbo bottnad)
mätställe:ppf mappad av ärtan
hästar 865 på hjulen
vrid 900 på hjulen


http://www.garaget.org/?car=76120

Posted: 26 Nov 2008, 16:30
by Vision79
Släng upp en "PPF TOP 10" vettja! :)

1. Donald Dumpventil - Bmw M3 Tyyrbo - 1326Whp
2. Willy Wastegate - Saab Sonette - 1290Whp
3. Etc etc...

Posted: 24 Dec 2008, 15:08
by immy
Biltyp: Bmw 325 e36
Motortyp: m50b28
Modifieringar: Jo lite grann
Motorstyrning: Autronic
Turbo/Kompressor: volvopenta
Laddtryck: 1,8 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 653 @ 7000 rpm
Vridmoment: 765 @ 5500 rpm

Posted: 05 Jan 2009, 04:14
by Bin_Larsson
Biltyp: BMW 325 e30 http://www.garaget.org/?car=35464
Motortyp: M20B25
Modifieringar:gt42scaniaintercooler,ppf grenrör,dubbla 50mm wg,630cc siemens spridare,portad topp,50mm ppfdump
z45 turbokam,o-ringat block
Motorstyrning: Autronic SMC
Turbo: Gt42
Laddtryck: 1.27 bar
Mätställe/typ: Motornord
---------------------------------------------------------------
422.6 hk@6616 rpm på driven =464hk i motorn
490.5 nm@5405 rpm på driven =539nm i motorn

räknat på 10%drivlineförlust

Posted: 06 Jan 2009, 23:19
by kimmit
Biltyp: Audi S2
Motortyp: 3B 2.5L
Modifieringar:Wiseco stempler,KSR Råder,1000cc spridare,KSR kammer,stål trykkere,hardere ventil fjærer,mls pakning
Motorstyrning: Autronic SM4
Turbo: T66
Laddtryck: 1.85 bar
Mätställe/typ: Autokvikk

hp 733hk i motor

Posted: 27 Jan 2009, 17:00
by Storås
Biltyp: Volvo 940 Turbo
Motortyp: B230FT
Modifieringar: 16V huvud
Motorstyrning: Autronic SM4, VAG-Spolar.
Turbo: Precision SC3231
Laddtryck: 2 bar peak, 1.8 stabilt
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 465
Vridmoment: 603

Posted: 06 Feb 2009, 22:01
by r.ivars
Biltyp: Bmw e30 touring
Motortyp: M50B25
Modifieringar: smidd 2.8 med extra allt
Motorstyrning: Vipec V44, VAG-Spolar.
Turbo: GT4294R
Laddtryck: 2,7 bar
Mätställe/typ: PPF / på bakhjulen

Hästkrafter: 900,8whp @ 6400 rpm
Vridmoment: 1038wnm @ 5900 rpm

Posted: 21 Apr 2009, 21:09
by Andy_b
Biltyp:Nissan Skyline r32 GT-R
Motortyp: Rb30
Modifieringar:Rb30 block mad Rb26 portad topp STOR HKS snurra
Motorstyrning: AEM
Turbo/Kompressor: HKS
Laddtryck: 1,5 bar
Mätställe: Hos PPF / på bakhjulen
---------------------------------------------------------------
Hästkrafter: 504 @ 1 bar
612 @ 1,5 bar
Vridmoment: 704nm @ 1,5bar

Posted: 21 Apr 2009, 22:29
by markus
Lika bra att lägga in min skit ochså :)

Biltyp: E30 touring
Motortyp: M20B25
Modifieringar: 2,7 liters, Lite lagom topp
Motorstyrning: Autronic SM4, MSD-7AL tändning med blaster spole
Turbo: Dubbla td04-15T
Laddtryck: 1 bar
Mätställe PPF På bakhjulen


Hästkrafter: 310hk @ 6500 rpm
Vridmoment: 440nm @ 3700 rpm

Mer ska det bli senare i sommar med lite annan setup :)