Page 2 of 2

Posted: 16 Jan 2008, 20:53
by Pimplaren
Tjottirotti wrote:
Pimplaren wrote:H&R fjädrarna är ganska mycket hårdare än mekonomens lesjöfors fjädrar!

:)


inget ont om mekonomens sats! den är grym haha...


Hehe nejdå, menar bara att om man ska ligga i 230 + ett tag så vill man nog ha riktiga fjädrar och dämpare, annars är det ganska spännande tycker jag :)

Posted: 16 Jan 2008, 21:25
by wuffee
jag vill knappast ligga och pressa med en gammal e28 i 230 Oavsett fjädrar.... ;)

Mvh
Uffe

Posted: 16 Jan 2008, 22:35
by Pimplaren
wuffee wrote:jag vill knappast ligga och pressa med en gammal e28 i 230 Oavsett fjädrar.... ;)

Mvh
Uffe


Klart du vill! riktigt spännande :)

JolleL, hur ska du göra icinstallationen?

Posted: 17 Jan 2008, 17:26
by Tjottirotti
wuffee wrote:jag vill knappast ligga och pressa med en gammal e28 i 230 Oavsett fjädrar.... ;)

Mvh
Uffe


klart man vill det! E23 an är asspännande efter 260sträcket hahah... lite lurig på vägen men visst... det är det som är hela charmen haha... sen hur katigt ser dt inte ut när en gammal e23 eller e28 eldar förbi i 230+...

Posted: 12 Feb 2008, 14:36
by JolleL
Image
Vita blinkersglas

Image
16" bus fälgar opolerad

Image
Image

Ej den slutgiltiga putsningen på bilderna.
Ska beställa ett överjävligt bra putsmedel, autosol är som rubbingcompund i jämnförelse :twisted:

Image

All asfaltsmatta,innertak och annat onödigt skit är borta nu iaf.
Har även bockat till plåtar till mätarna i mittersta ventilationen och "radio-luckan"

Har även börjat laga rosten. Oj så kul det är :evil:

Så¨nu inväntar jag bara lite mer pengar så grenrör och toppen kan påbörjas.
Toppen blir portad,mirafräst,annan kam,B35 ventiler och omgjorda F-rum.
Grenrör blir byggt av ximon i 46mm rör.

Har någon ett bra tips på en prisvärd wastegate så stig fram :)

Posted: 12 Feb 2008, 14:44
by Ximon
Grenröret blir antingen 42mm eller 48mm.
Det är bara du hör av dig då du känner dig redo, så hittar vi en lucka för mig och Tiaz.

Ang. wg så köper du antingen en 60mm hks-kopia på ebay, eller så slår du på stort och köper en 60mm PPF.

Posted: 12 Feb 2008, 14:50
by JolleL
Okej låter kanon. Då får det bli en HKS kopia. Kan kika förbi med toppen i helgen så ni kan rita upp flänsen iaf.
Hör av mig närmare helgen

Posted: 12 Feb 2008, 20:09
by P.Herrdahl
Så fina motordelar du skaffat dig. :D

Posted: 14 Feb 2008, 16:02
by JolleL
hehe ja det är ju dina gammla så :D

Posted: 14 Feb 2008, 16:47
by 1800
Ximon wrote:Grenröret blir antingen 42mm eller 48mm.
Det är bara du hör av dig då du känner dig redo, så hittar vi en lucka för mig och Tiaz.

Ang. wg så köper du antingen en 60mm hks-kopia på ebay, eller så slår du på stort och köper en 60mm PPF.


Vad är de man går efter när man väljer diameter på grenrören? Borde ju bli bättre respons med mindre dia?

Posted: 14 Feb 2008, 17:20
by Ximon
1800 wrote:
Ximon wrote:Grenröret blir antingen 42mm eller 48mm.
Det är bara du hör av dig då du känner dig redo, så hittar vi en lucka för mig och Tiaz.

Ang. wg så köper du antingen en 60mm hks-kopia på ebay, eller så slår du på stort och köper en 60mm PPF.


Vad är de man går efter när man väljer diameter på grenrören? Borde ju bli bättre respons med mindre dia?


Om du tänker till lär du inse att den påverkan diametern på rören har, avseende när turbon bygger laddtryck, är minimal.
Det passerar mer än ett par liter luft i minuten genom ett grenrör.

Jag brukar gå efter vad som är smidigast, även ha med i tankarna att mkt pulver --> mkt avgaser och självklart se till att övergången från toppen till grenröret är jämn och fin.