Jolle's M535 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Tjottirotti wrote:
Pimplaren wrote:H&R fjädrarna är ganska mycket hårdare än mekonomens lesjöfors fjädrar!

:)


inget ont om mekonomens sats! den är grym haha...


Hehe nejdå, menar bara att om man ska ligga i 230 + ett tag så vill man nog ha riktiga fjädrar och dämpare, annars är det ganska spännande tycker jag :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
wuffee
Posts: 1564
Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:

Post by wuffee »

jag vill knappast ligga och pressa med en gammal e28 i 230 Oavsett fjädrar.... ;)

Mvh
Uffe
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

wuffee wrote:jag vill knappast ligga och pressa med en gammal e28 i 230 Oavsett fjädrar.... ;)

Mvh
Uffe


Klart du vill! riktigt spännande :)

JolleL, hur ska du göra icinstallationen?
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tjottirotti
Posts: 764
Joined: 23 Jun 2007, 19:59
Location: Göteborg / Karlstad

Post by Tjottirotti »

wuffee wrote:jag vill knappast ligga och pressa med en gammal e28 i 230 Oavsett fjädrar.... ;)

Mvh
Uffe


klart man vill det! E23 an är asspännande efter 260sträcket hahah... lite lurig på vägen men visst... det är det som är hela charmen haha... sen hur katigt ser dt inte ut när en gammal e23 eller e28 eldar förbi i 230+...
Bmw 745 -85 618whp 848Nm
+46703905533
JolleL
Posts: 304
Joined: 27 Jun 2007, 10:41
Location: Skellefteå

Post by JolleL »

Image
Vita blinkersglas

Image
16" bus fälgar opolerad

Image
Image

Ej den slutgiltiga putsningen på bilderna.
Ska beställa ett överjävligt bra putsmedel, autosol är som rubbingcompund i jämnförelse :twisted:

Image

All asfaltsmatta,innertak och annat onödigt skit är borta nu iaf.
Har även bockat till plåtar till mätarna i mittersta ventilationen och "radio-luckan"

Har även börjat laga rosten. Oj så kul det är :evil:

Så¨nu inväntar jag bara lite mer pengar så grenrör och toppen kan påbörjas.
Toppen blir portad,mirafräst,annan kam,B35 ventiler och omgjorda F-rum.
Grenrör blir byggt av ximon i 46mm rör.

Har någon ett bra tips på en prisvärd wastegate så stig fram :)
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Grenröret blir antingen 42mm eller 48mm.
Det är bara du hör av dig då du känner dig redo, så hittar vi en lucka för mig och Tiaz.

Ang. wg så köper du antingen en 60mm hks-kopia på ebay, eller så slår du på stort och köper en 60mm PPF.
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
JolleL
Posts: 304
Joined: 27 Jun 2007, 10:41
Location: Skellefteå

Post by JolleL »

Okej låter kanon. Då får det bli en HKS kopia. Kan kika förbi med toppen i helgen så ni kan rita upp flänsen iaf.
Hör av mig närmare helgen
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Så fina motordelar du skaffat dig. :D

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
JolleL
Posts: 304
Joined: 27 Jun 2007, 10:41
Location: Skellefteå

Post by JolleL »

hehe ja det är ju dina gammla så :D
1800
Posts: 318
Joined: 12 Oct 2006, 15:45
Location: Kiruna

Post by 1800 »

Ximon wrote:Grenröret blir antingen 42mm eller 48mm.
Det är bara du hör av dig då du känner dig redo, så hittar vi en lucka för mig och Tiaz.

Ang. wg så köper du antingen en 60mm hks-kopia på ebay, eller så slår du på stort och köper en 60mm PPF.


Vad är de man går efter när man väljer diameter på grenrören? Borde ju bli bättre respons med mindre dia?
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

1800 wrote:
Ximon wrote:Grenröret blir antingen 42mm eller 48mm.
Det är bara du hör av dig då du känner dig redo, så hittar vi en lucka för mig och Tiaz.

Ang. wg så köper du antingen en 60mm hks-kopia på ebay, eller så slår du på stort och köper en 60mm PPF.


Vad är de man går efter när man väljer diameter på grenrören? Borde ju bli bättre respons med mindre dia?


Om du tänker till lär du inse att den påverkan diametern på rören har, avseende när turbon bygger laddtryck, är minimal.
Det passerar mer än ett par liter luft i minuten genom ett grenrör.

Jag brukar gå efter vad som är smidigast, även ha med i tankarna att mkt pulver --> mkt avgaser och självklart se till att övergången från toppen till grenröret är jämn och fin.
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply