Page 2 of 2
Posted: 22 Feb 2006, 12:27
by bmw_fredde
Nicke Nyman wrote:knotan wrote:15t är populära på volvos 6cyl motorer å klarar av 500 häst på 2.8lit volym.
Menar du att ett Mitsu agg, 15t klarar av 500hk?? Vad har du för sugmotoreffekt på den då? 350hk eller??
Adios!
han mena nog två st
Posted: 22 Feb 2006, 12:28
by carpimp
Brox wrote:borde inte en liten och en större turbo ge mer respons? liksom den lilla snurrar snabbare upp och ger den där luften som behövs från låga varv till motorn att kunna prestera upp i varven som sedan öser på med tillräckligt med avgaser för att få snurr på den stora?
Du menar 2 stegsladdning som BMW kör med original på t e x E60 535d och volvo har på sin S80 T6?
Det ska väl funka bra. Jag bifogar en bild på BMW:s lösning på det hela.
MVH Morgan.
Posted: 22 Feb 2006, 13:04
by Bmwandreas
Lätt att bygga själv:)
Posted: 22 Feb 2006, 14:23
by carpimp
Jag sa aldrig att det var lätt.
Men det borde funka bra, om man får till det rätt givetvis.
MVH Morgan.
Posted: 22 Feb 2006, 15:17
by Nicke Nyman
bmw_fredde wrote:han mena nog två st
Får vi verkligen hoppas!
Posted: 25 Feb 2006, 00:45
by Bimmerlars
Bump
Posted: 28 Feb 2006, 21:57
by Bimmerlars
Bmwandreas wrote:Nej du slipper inte den, oftast blir det värre turbolag.
Ibland kan det bli bättre om man lyckat välja exakt rätt agg.
Kunne du forklart dette? Takk