Page 2 of 11
Posted: 07 Jun 2008, 18:17
by jorgen
det var ett tag sedan man uppdaterade brukistråden. den har mest ståt still
. har bytt alla tänddelar + monterat msd. den är väldigt svårstartad i dagsläget men det kan ha o göra med att 16t turbo är helskrot. det bubblar tom olja mellan turbo o grenröret o blårycker kraftigt. den orkar max ladda 0,5bar. får en fräsch 18t till veckan så får vi se om vi kan få upp laddet till 1,3+ igen
. planen är att fixa lite värre saker till vinter som 304kam o en större snurra.
råkade även springa på en nästan gratis uppsättning bilstein sprint dämpare så nu har den lite väghållning + lägre o hårdare fjädrar.
tyvärr så blev det lite för stort med hartge fälgarna då det sitter 215/40 på så jag har beställt 195/40 istället så man även kan få ner den bak.
kopplingen börjar tyvärr att ge sej, har en koppling till m3e30 liggandes frågan är bara om den orkar med
var tvungen att prova om orginal diffen höll än o det gjorde den
Posted: 08 Jun 2008, 09:27
by Panos
bålfrän '02
Kör hårt
Mvh
/Panos
Posted: 24 Jun 2008, 15:25
by jorgen
Monterade en oljetrycks mätare då motorutrymmet var nerkladdat med olja. På tomgång har jag 4-5kg o under körning ca 7kg
. satte dit ett nytt vevhusfilter från ppf. efter några sekunder rann det olja från det.
var tvungen till den lokala däckfirman som skulle slänga på nya sulor.
på vägen hem smäller det till ordentligt underbilen o växelspken försvann. hardyskivan exploderade o slet av växellåsdfäste, båda soppaledningarna, bromsrör, alla eledningarna, avgassytem.
Börjar tröttna lite på mitt oflyt när det gäller den här bilen
Posted: 24 Jun 2008, 15:52
by Krillian
fyfan..
lider me dig.. hoppas din otur går över snart..
Posted: 24 Jun 2008, 16:08
by E34 RRT
blev v-lådan åxå till skit??
Posted: 24 Jun 2008, 16:21
by suddis
ohh illa du, lider med dig
Posted: 24 Jun 2008, 16:37
by Fido85
fan vad otur du hade
Posted: 24 Jun 2008, 17:11
by jorgen
vet inte om växelådan har blivit skrot men jag tror inte det. i värsta fall får man väl ta en från lagret.Det är ju pengar att få ordning på det men tid o lust
Det går ju inte bromsa sej uppför en backe så det känns som om det får bli helsidd botten. om någon vet vart man kan lämna in block för borrning o pyramidringning o som är riktigt snabba o göra det så skulle det vara nice
Posted: 24 Jun 2008, 21:55
by flp
både tur och otur kanske. skönt att den inte kom och hälsade på inne i kupen iaf. fin bruksbil iaf
MVH micke
Posted: 24 Jun 2008, 22:27
by jorgen
riktigt tur att det hände på 90 väg o inte inne i stan då bromsarna försvann direkt. Det blir att riva ur motor o låda. får se om det blir en renovering av motorn eller om man springer på någon vettig att stoppa i
Posted: 25 Jun 2008, 13:45
by jorgen
Posted: 25 Jun 2008, 14:36
by xelerator
o jäklar
..
du ska va redigt glad att din ända fick sig en kyss eller två, hade nog inte vart så kul då...
ge inte upp med bilen, det kommer alltid nåt gott ur allt ont förr eller senare
..
mvh
Posted: 26 Jun 2008, 09:55
by ///Peter
mmm aj aj aj skulle vilja säga massa tur i oturen, bra sätt att påminna sig varför det är lite viktigt med en kardanring t.o.m vid rätt låga effekter
Ja ja nu har du anledning att göra iordning en riktig botten till den!
Posted: 26 Jun 2008, 10:04
by jorgen
får göra om nästan allt. ny motor, v-låds infästning, ny kardan mm men då ska det nog bli bra får man allt hoppas. hoppas landa strax över 300hk iaf
Posted: 27 Jun 2008, 14:57
by Scrazher
litet paket på väg från mig nu iaf.
Bara att ta nya tag och skruva ihop bilen igen, kan ju trotts allt vara den fränaste bruksbilen jag sett!
Posted: 27 Jun 2008, 19:56
by jorgen
låter kanon det
Posted: 28 Jun 2008, 15:09
by jorgen
nu har jag rivit ur inredningen för lite mer skadeanalys
.
stolsfästen o undereden är skrot. även växelåden är skrot.
så det blir nog att montera en 4-petad så länge för jag tvekar på att man hittar en getrag 245 låda runt hörnet