Page 2 of 2
Posted: 14 Dec 2005, 14:09
by Henke_325_JKPG
måste man ha en behållare..
har sett andra som bara har filtret tänkte om man sätter filtret högt så att ingen olja kan komma ut..
Posted: 14 Dec 2005, 23:12
by robbz
Henke_325_JKPG wrote:måste man ha en behållare..
har sett andra som bara har filtret tänkte om man sätter filtret högt så att ingen olja kan komma ut..
man bör ha en tank, annars ser det för*ävligt ut efter ett tag, blir kladd med tiden, sen gror det in sig i damm med tiden, och skjuter du en kolv eller bränner en ring lr liknande så lär du sanera motorummet efteråt, annars samlas det upp i tanken,
själv tycker jag det är ruggit snyggt med vv-behållare, blir beställa en blå från ppf
/mvh
Posted: 15 Dec 2005, 16:36
by Henke_325_JKPG
aa den blå är ju riktig läcker va ligger dom på för pris..?
Posted: 15 Dec 2005, 17:41
by St3v3
Henke_325_JKPG wrote:aa den blå är ju riktig läcker va ligger dom på för pris..?
Finns i webshopen nu, 1000:- med filter tror jag det var
Posted: 15 Dec 2005, 21:53
by DanneE
Bör man inte ha filter på vevhusventilationen också?
Vart sätter man de på dessa?
Posted: 15 Dec 2005, 22:33
by Bmwandreas
Vi monterar filter på burken.
Det är en gammal bild.
Posted: 15 Dec 2005, 22:40
by DanneE
Bmwandreas wrote:Vi monterar filter på burken.
Det är en gammal bild.
okej, skicka upp en ny då
ot. kollat upp varvräknaren?
Posted: 15 Dec 2005, 22:56
by Bmwandreas
Har inte fått svar av dom.
Men jag tror inte dom funkar till 5 cyl.
Posted: 16 Dec 2005, 00:26
by DanneE
Bmwandreas wrote:Har inte fått svar av dom.
Men jag tror inte dom funkar till 5 cyl.
Hörde nångång att Autometer hade en specialversion som klarade 5cyl. vi får se vad/om de svarar!
Annars får de blir nån annan som funkar, vet inte så många

Posted: 17 Dec 2005, 15:52
by bemmerfanatic
er det noen som har montert den i bil som kan legge inn et bilde??

Posted: 14 Jan 2006, 13:07
by egnesund
som jag läste på ett tidigare inlägg så är de bättre att ha undertryck i motorn samt att när du sätter vevhusventilationen före turbon så finns de ju ingen risk för att gaserna ska samlas kvar i blocket, samt alla original bilar drar ju in vevhusventilationen så att motorn får suga i sig de lätt antändliga gaserna.
så borde de inte kunna gå att sätta en tank som samlar upp oljan men samtidigt dra vidare den så att gaserna sugsförbi till motorn och oljan stannar kvar i behållaren eller rinner ned i tråget igen?
Posted: 14 Jan 2006, 15:32
by JaJsEn
problemet är att gaserna ger lättare spikningar = inte bra för en motor =)
mvh Erik Jakobsson
mm
Posted: 26 Jan 2007, 11:14
by Cruelty
så med andra ord funkar burk kanon bra?
Posted: 26 Jan 2007, 16:15
by Nisse Järnet
egnesund wrote:som jag läste på ett tidigare inlägg så är de bättre att ha undertryck i motorn samt att när du sätter vevhusventilationen före turbon så finns de ju ingen risk för att gaserna ska samlas kvar i blocket, samt alla original bilar drar ju in vevhusventilationen så att motorn får suga i sig de lätt antändliga gaserna.
så borde de inte kunna gå att sätta en tank som samlar upp oljan men samtidigt dra vidare den så att gaserna sugsförbi till motorn och oljan stannar kvar i behållaren eller rinner ned i tråget igen?
Det har jag också hört + att oljan lättare blir förorenad. Nu byter man iof olja rätt ofta men ändå
