Page 2 of 2
Posted: 07 Aug 2007, 20:00
by charger
det vore kanon de!
Posted: 11 Aug 2007, 09:43
by AndersJ
Posted: 19 Aug 2007, 20:22
by charger
nu börjar det hända lite saker, 535an är upppallad för urlyft av motor, har kommit fram till att den ska chippas och monteras en trimkam då den gamla är utsliten. vart finns det kammar att tillgå? gärna en som utvecklar mesta dels vrid?
vad är det annars man ska göra med motorn när den ändå är i den fria? kanske man ska öppna tråget och inspektera oljepump och bultförban?
//Joel
Posted: 21 Aug 2007, 17:56
by splatter
her er en guide
http://www.bmwe30.dk
DIY
e34
motor
m30
ombygning til e30
Posted: 26 Aug 2007, 16:01
by charger
så långt har man hunnit.. vart nya fästen i rambalkarna..
sen såklart en massa frågetecken.
medbringare på vxllådan går den byta ut mot den mindre från org 320lådan?
har fått för mig att bränslepumpsreläet inte är integrerat i 535ans motorhärva? ska skaffa kopplingsschema för både 535an och 320ins elsystem.
Posted: 28 Aug 2007, 11:58
by charger
nu har jag även fått tag i ett kardanrör från en 528a. nummer 26111225759 är det ett sånt man kan använda sig av?
Posted: 29 Aug 2007, 10:39
by charger
wtf
Posted: 29 Aug 2007, 13:57
by sixpak
Posted: 29 Aug 2007, 15:33
by AndersJ
Kan du ta fler bilder på fästet du gjort i rambalken. Det ser lite klent ut på bilderna.
Posted: 29 Aug 2007, 16:15
by charger
jódå, det kan ja göra. men dom är inte riktigt klara, ska förstärrkas mer samt en balk mellan dom båda.
va bara för man ville ha motorn sittandes fast.