Z58 turbo vs. Z45 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
låner denne litt..
Har Z45 turbo kam, og svarvade kolvar, M50 stakar og org M20b25 vev ..
det sies at det KAN gå uten større ventil uttag..
men er det sånn at det er større sjans for at det går med 1,9mm åpning enn med 2,5mm? Er det håp om at det kan gå med 2,5mm isåfall?
og jeg vet at det er en måte å få sikkert svar på, og det er å MÅLE..
men motor'n er satt sammen av forrige eier, og vet ikke om han har målt, så går det å måle uten å plukke av toppen igjen?
slenger med en bilde av kolvene, ser jo ikke akkurat ut til å være frest i... (ikke montert med staker)
Det sitter forøvrig schrick dobble ventilfjærer med org retainers, og GT40 turbo.. taper jeg mye moment på å ha 1,9mm i forhold til 2,5mm isåfall, eller er det bedre å heller varve litt mer mtp treg turbo?
Har Z45 turbo kam, og svarvade kolvar, M50 stakar og org M20b25 vev ..
det sies at det KAN gå uten større ventil uttag..
men er det sånn at det er større sjans for at det går med 1,9mm åpning enn med 2,5mm? Er det håp om at det kan gå med 2,5mm isåfall?
og jeg vet at det er en måte å få sikkert svar på, og det er å MÅLE..
men motor'n er satt sammen av forrige eier, og vet ikke om han har målt, så går det å måle uten å plukke av toppen igjen?
slenger med en bilde av kolvene, ser jo ikke akkurat ut til å være frest i... (ikke montert med staker)
Det sitter forøvrig schrick dobble ventilfjærer med org retainers, og GT40 turbo.. taper jeg mye moment på å ha 1,9mm i forhold til 2,5mm isåfall, eller er det bedre å heller varve litt mer mtp treg turbo?
- Bmwandreas
- Moderator
motec wrote:någon som har film på en e30 med z58?
hade varit kul att höra tomgången.
vad för ventilfjädrar behövs?
antar att det inte räcker med m50?
Mvh Joel
Är inte så farligt, finns en med en usel börn på min på www.youtube.com/kalle0176 men man hör inte tomgången direkt.
Karl Jansson, 070-4406777
Har en liten snutt där man hör lite tomgång. Icke turbo.
http://www.youtube.com/watch?v=60o6i7Stmcc
(Rasslet på slutet är avgaset som ligger emot hållaren för länkarmsbussnigen)
http://www.youtube.com/watch?v=60o6i7Stmcc
(Rasslet på slutet är avgaset som ligger emot hållaren för länkarmsbussnigen)
_Kalle_ wrote:motec wrote:någon som har film på en e30 med z58?
hade varit kul att höra tomgången.
vad för ventilfjädrar behövs?
antar att det inte räcker med m50?
Mvh Joel
Är inte så farligt, finns en med en usel börn på min på www.youtube.com/kalle0176 men man hör inte tomgången direkt.
Det lilla man hör av tomgången så låter den riktigt arg.
inge dämpare på den heller?
- Fredriktak
- Bmwandreas
- Moderator