expansionskärl bygge

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Henka.

Post by Henka. »

bmwpatrik wrote:Okej ska kanske testa när man rånat en bank så man har råd med allt nödvändigt först :)

Såg denna som är 66x48cm kostade 2300:- fanns även 70x48 till samma pris, alu var dom tydligen gjorda i.

hmmm, det där lät intressant! länka......
Henrik Back
Drullen

Post by Drullen »

johankihl wrote:Om ni ska använda kylare med inbyggt expansionskärl så se till att den har anslutningarna på "rätt" sida alltså på BMW brukar det i regel vara högt upp på höger sida och långt ner på vänster sett framifrån bilen. Annars kommer ni få väldiga problem att lufta kan jag lova :) (Har provat)

Som på denna bilden då.. Känns inte som man kan sätta den fel
Image
"My Other Ride Is Your Mother"
[Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
e30

Post by e30 »

johankihl
Admin

Post by johankihl »

Drullen wrote:
johankihl wrote:Om ni ska använda kylare med inbyggt expansionskärl så se till att den har anslutningarna på "rätt" sida alltså på BMW brukar det i regel vara högt upp på höger sida och långt ner på vänster sett framifrån bilen. Annars kommer ni få väldiga problem att lufta kan jag lova :) (Har provat)

Som på denna bilden då.. Känns inte som man kan sätta den fel
Image

Precis, det är kylare avsedda för Chevy som passar har jag för mig. Ford har anslutningarna på "fel" sida!
sidenmark

Post by sidenmark »

Bmwandreas wrote:
bmwpatrik wrote:Ni har inga i rostfritt eller?

nix

är det nån som vet vad det är för gänga i orginallocket ? efter som det inte finns hals och lock i rostfritt så borde väll det funka som ett alternativ ,,eller det kanske inte ser så snyggt ut :)
070-4944680
Post Reply