Page 2 of 2
Posted: 29 Jun 2007, 11:02
by perf
BRUZZE wrote:422 vore ngt=)
men satans så dyrt!
Dom har även racemotorer, 470hk.

Kostar fläsk.
Posted: 30 Jun 2007, 18:02
by BRUZZE
perf wrote:BRUZZE wrote:422 vore ngt=)
men satans så dyrt!
Dom har även racemotorer, 470hk.

Kostar fläsk.
jasså=)?
Posted: 01 Jul 2007, 20:45
by perf
Posted: 03 Jul 2007, 13:18
by BRUZZE
mmm
ingen som har lite mer info ang dessa motorer?
Posted: 03 Jul 2007, 13:33
by perf
Khöler är återförsäljare åt dem, kontakta han.
Posted: 05 Jul 2007, 21:26
by BRUZZE
ingen mer dom har koll på vad som måste göras?
motorfästen, "banka torped väggen", och annat bromsservo.. mer?
kan man ha orginal m5 lådan? och typ kosta den kardan?
Posted: 06 Jul 2007, 08:36
by Grefven
BRUZZE wrote:ingen mer dom har koll på vad som måste göras?
motorfästen, "banka torped väggen", och annat bromsservo.. mer?
kan man ha orginal m5 lådan? och typ kosta den kardan?
hannes på streetpower i olofström byggde i b36 maskin i e30 -88 så han vet precis vad som behöver göras. motorfästen handlar du enklast här:
http://www.300mm.de/new/motorhalter.htm
jag vet att han svor många ramsor över att behöva göra dom själv.
styrväxel sog han från z3m för att dels få bättre drifting styrväxel och så var det nog för att det skulle stämma med tråg osv. ska man ha i maskinen utan att göra bula i huven så är det millimeterpassning.
hdu hittar hans nummer på
www.streetpower.se så slipper jag slänga ut det här.
Posted: 06 Jul 2007, 10:26
by BRUZZE
bullen! wrote:BRUZZE wrote:ingen mer dom har koll på vad som måste göras?
motorfästen, "banka torped väggen", och annat bromsservo.. mer?
kan man ha orginal m5 lådan? och typ kosta den kardan?
hannes på streetpower i olofström byggde i b36 maskin i e30 -88 så han vet precis vad som behöver göras. motorfästen handlar du enklast här:
http://www.300mm.de/new/motorhalter.htm
jag vet att han svor många ramsor över att behöva göra dom själv.
styrväxel sog han från z3m för att dels få bättre drifting styrväxel och så var det nog för att det skulle stämma med tråg osv. ska man ha i maskinen utan att göra bula i huven så är det millimeterpassning.
hdu hittar hans nummer på
www.streetpower.se så slipper jag slänga ut det här.
ja dte lär ju inte vara det lättaste å få ner den.. va sugen på m5 snurran från e39 också men då är det väl ännu fler lösningra man måste komma på..
ppf har ju motorfästen så det blir nog dom tror ja.
ok men man behöver inte byte styrväxel och tråg om man inte vill?
tack för infon

Posted: 06 Jul 2007, 11:29
by Mackanoz
Klart du skall satsa på en M5 snurra från E39an =)
Några från en firma i jakan hade en sådan E30 som rullade i SLC, var utanför deras verkstad engång när den var uppstartad, fyfan vad grym. Tyvärr brann den upp likaså hela firman =/
Posted: 06 Jul 2007, 16:37
by Grefven
finns väl någon här som kör 4,4 i e30? han kan nog svara på mer.
om man måste byta styrväxel och tråg ver jag inte. kanske var för att han ville ha servo eller nåt. han svarar på 0709430012
Posted: 09 Jul 2007, 16:52
by BRUZZE
ehh det blir nog en s38

..
men man skull eju vilja ha lite mer klarhet i vad som MÅSTE göras för att det ska lira,
typ kardan å låda?