Page 2 of 2

Posted: 22 Jan 2006, 22:25
by bmw_fredde
Bmwandreas wrote:Oringat och elring packning vet vi funkar sen tidigare, med svetsad topp och ARP bult.

Vill man att motorn ska hålla länge ska man hålla sig på 1 bar.

Vi har inte provat MLS med 1.5 bar än, det blir ivår!
Men vi kör MLS på M50 med 2 bar utan problem, och dom ser nästan likadana ut.


autometer mätaren i min bil går till 2bar så vi måste mappa min på över det sen! det ä ju skitfränt när nålen går förbi graderingen :D

Posted: 22 Jan 2006, 22:27
by bmwpatrik
Bmwandreas wrote:Vi gör väl en mapp med 1.8 bar som du kan ha till race!


Är inte de lite snålt, vad hamnar man på ett ca då, vill gärna hamna på runt 600hk :shock:

Posted: 22 Jan 2006, 22:28
by Bmwandreas
Du ligger nog lite under 600 då.

Det är du som bestämmer hur mycket du vågar:)

Posted: 22 Jan 2006, 22:32
by bmwpatrik
Bmwandreas wrote:Du ligger nog lite under 600 då.

Det är du som bestämmer hur mycket du vågar:)


Jo de är sant, men den orkar inte mer än 600hk turbon va? Men runt där ska de vara alla fall.

Skulle ju inte vara kul att köra ras direkt men satsar man inget blir de inga vinster heller.

Föresten blir din klar till sommarn?

Posted: 22 Jan 2006, 22:33
by Bmwandreas
Vi kör 2 bar på kompisens, då är den maxad.

Min blir klar, ska göra ett ryck snart igen..

Posted: 22 Jan 2006, 22:36
by bmwpatrik
Okej får väll fundera på vad man ska lägga den på.

Skulle va kul att få se din spöa lite bilar i Långsta :D

Posted: 22 Jan 2006, 22:40
by bmw_fredde
Bmwandreas wrote:Du ligger nog lite under 600 då.

Det är du som bestämmer hur mycket du vågar:)


vi får väl se hur våghalsig man blir! hehe