Page 2 of 2

Posted: 21 Jan 2006, 14:35
by gustaf_h
Brox wrote:e det någon här som kör/kört med 60/60 sänkning? och hur beteede sig bilen då o i skrapningar o så? och en 60/40 sänkning, ser den inte lite epa vinklad ut då?
körde 60/60 på min 318is och det var inga problem alls. 205/40*17. hade orginal avgassystem men det funkade kanon. Har bilder med får inte upp dom här.

Posted: 21 Jan 2006, 22:15
by Lagesson
gustaf_h wrote:
Brox wrote:e det någon här som kör/kört med 60/60 sänkning? och hur beteede sig bilen då o i skrapningar o så? och en 60/40 sänkning, ser den inte lite epa vinklad ut då?
körde 60/60 på min 318is och det var inga problem alls. 205/40*17. hade orginal avgassystem men det funkade kanon. Har bilder med får inte upp dom här.
Du ska ju klart alltid va värst.

Posted: 23 Jan 2006, 00:30
by Brox
dem bilderna låter intressanta :)

Posted: 23 Jan 2006, 08:07
by flp
min är sänkt 60/60 fast ja har inte fk utan ställbara koni och nå folger fjädrar. med 215/40/17

här hittar du iaf en bild från sidan på den: http://www.garaget.org/?car=12769&image=111079

Posted: 26 Jun 2006, 18:32
by bmwHolmberg
Har beställt väghållnings kittet nu, 60/40.. 15" MiM ,205/55 har jag på min e30, lär ju bli skillnad när man åkt runt med halv taskiga orginal dämpare och fjädrar :)

Posted: 26 Jun 2006, 20:34
by peppe
Väghållningskittet är riktigt trevligt, jag han testa kränga ett par mil med det.

Men det går inte ihop med Alpina fronten så jag fick lasta på lite lägre fjädrar och dämpare fram tyvär.

Posted: 27 Jun 2006, 14:56
by Olof.B
Jag har 60/40 sänkning på min bil och det har bara skrapat i en gång, när jag skulle upp för en trotoarkant in till polarens garage. Har 17" fälgar med 40-profil. Väghållningen är mycket bättre med sänkning, det är som dag och natt, tycker iaf jag som växlar mellan sänkt och orginal ganska ofta.

Kan lägga upp bild senare.

Edit: Bild inte världens bästa kvalité, framförallt den första men man ser ju hur högt det är iaf.

Image
Image

Ursäktar stora bilder...

Posted: 27 Jun 2006, 19:36
by _Kalle_
sorry för OT men den där bilen stod jag fan o tittade in i i söndags! På görla:p Bor du i närheten av norrtälje eller? :)

Posted: 28 Jun 2006, 14:51
by Olof.B
_Kalle_ wrote:sorry för OT men den där bilen stod jag fan o tittade in i i söndags! På görla:p Bor du i närheten av norrtälje eller? :)
Hehe :) Nope, bor på Ekerö utanför stockholm så jag har väl en 10mil enkel resa till görla ungefär men vad gör det när det är så pass roliga bilar där? :wink:
Som du kanske såg så är inte växlingsmekaniken den önskade men det fick duga med tanke på skick och antal mil när jag köpte den.

Kan även tillägga att inrednignen är bytt (gamla på bilderna) och hatthyllan ska kläs om för att matcha bättre.

Posted: 29 Jun 2006, 17:38
by _Kalle_
Olof.B wrote:
_Kalle_ wrote:sorry för OT men den där bilen stod jag fan o tittade in i i söndags! På görla:p Bor du i närheten av norrtälje eller? :)
Hehe :) Nope, bor på Ekerö utanför stockholm så jag har väl en 10mil enkel resa till görla ungefär men vad gör det när det är så pass roliga bilar där? :wink:
Som du kanske såg så är inte växlingsmekaniken den önskade men det fick duga med tanke på skick och antal mil när jag köpte den.

Kan även tillägga att inrednignen är bytt (gamla på bilderna) och hatthyllan ska kläs om för att matcha bättre.
okej:) ja, jag såg att det va en automat men den såg väldigt fräsch ut. Både utanpå och innuti. Blev dock bara en snabbkoll då det var bråttom.
Ja, söndagen blev väldigt lyckad tyckte jag :]

Posted: 10 Aug 2006, 22:11
by bmwHolmberg
Såhär blev min iaf, med FK automotive 60/40 :shock:


http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... age=250462