Page 2 of 4

Posted: 04 Apr 2007, 22:10
by Kero
Raceaddic wrote:
Kero wrote:
Raceaddic wrote:vi kör med 735 E32 bakre del och m5ans främre del då m5ans bakre, det var samma splines på dem vet inte va det är för år på 735 kardan men m5an är en 89

lättast är att leta upp en 535 E34 kardan då passar det direkt då de e likadan bakre medbringare på dem


Så 535 kardanen passar rakt av med m5 diffen och är rätt längd?

//mvh Kero


Jupp samma storlek på 535 diffen och M5ans tillomed likadan diff om den kommer från en 535 automat som även den har 3:91, bara medbringarna till drivaxlarna som skiljer det är mm gängor på m5an


Tack för hjälpen!

Då blir det till att köpa en 535 kardan då, och nya bultar till drivaxlarna.

//mvh Kero

Posted: 05 Apr 2007, 11:18
by micko
snyggt jobbat, var juh tvungen att åka lite tidigare från garaget igår så. Slutar dock lite tidigare från jobbet idag så hör av dig när du åker dit raceaddic.

Posted: 13 Apr 2007, 22:06
by micko
Nice nice, lite smörigt för kvinnorna blev det... Hemlagat och Öl :)
Börjar tidigt imorgon.

Good Night!


*Skål*

Posted: 20 Apr 2007, 14:59
by Kero
När du hittat en kardan som passar kan du väl skriva har vilken bil du tagit den ifrån.

De två 535 kardanerna jag tittat på har inte passat.

//mvh Kero

Posted: 20 Apr 2007, 17:36
by Mattias Sandgren
Kul att den small igång direkt utan strul!
Du behöver inte mappen från 535an jag tuneat?
Jag har fan inte hittat igen USB-stickan men det ska nog gå att lösa på nåt sätt i helgen om du behöver den.

Posted: 26 Apr 2007, 07:13
by Bäckis
Då har ni en bit över 700Nm redan, eller så är det inte rent eller dålig yta.

Vi har kört M5 turbo med 1 bar och originallamell utan problem.

Posted: 02 May 2007, 12:03
by micko
Japp, filmen kommer så fort jag kommit hem , hämtat datorn o redigerat ihop :)

Posted: 02 May 2007, 22:25
by Attida
Grym!!! :twisted:

Tänk om man skulle kunna få ihop sin egen nån gång...