Page 98 of 202
Posted: 24 Mar 2009, 19:46
by Fredriktak
Karel021 wrote:Rikard B wrote:är det pbz i uppsala?,härligt orr i maskin
yes box.. uppsala grabbarna i farten
Stort grattis Satan va den visslar fint!
Vart det bra med utväxlingen på diffen btw?
Posted: 24 Mar 2009, 21:39
by Riickard
Blev de någon provtur med den vita Rickard?
Vi lyckades med 787 på driven sen med den blåa, men sen blev de nåt haveri...
Mvh Rickard
Posted: 24 Mar 2009, 22:40
by r.ivars
Riickard wrote:Blev de någon provtur med den vita Rickard?
Vi lyckades med 787 på driven sen med den blåa, men sen blev de nåt haveri...
Mvh Rickard
fan va surt
jo visst vart det provtur för mig.. men slutade i att jag rev av förra årets difffäste.. Var lite utslitet kanske
Posted: 24 Mar 2009, 22:58
by Karel021
Rikard B wrote:Karel021 wrote:Rikard B wrote:är det pbz i uppsala?,härligt orr i maskin
yes box.. uppsala grabbarna i farten
Jag undrade om spåren där när jag skulle ta en macka på elektroskandia,hoppas jag får höra era bilar i verkligheten nångång
lär pallra mig till vrås på race,hoppas den håller ihop
haha ja ställer mig upp och sträcker på handen.. jag är skyldig
de tycker ja aboslut att du ska göra.. hojta till bara innan så slipper du bli vilse här i stan när du kommer
Posted: 24 Mar 2009, 23:00
by Karel021
Fredriktak wrote:Karel021 wrote:Rikard B wrote:är det pbz i uppsala?,härligt orr i maskin
yes box.. uppsala grabbarna i farten
Stort grattis Satan va den visslar fint!
Vart det bra med utväxlingen på diffen btw?
tackar
jo den visslar på fint kanske lite för fint..
utx vart nog lite vågad.. men ja ska prova så får vi se.. kan ju bli så att den blir för lång på ettan.. men vi får se måste provas innan ja skickar på zf låda
Posted: 25 Mar 2009, 00:10
by r.ivars
egnesund, det körde ihop sig lite tidigare än planerat med förstärkningen av bakvagnen
Tror du vi kan flytta fram det lite? Helst igår
FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=aB5XOxbilmU
Dagens testdrive..
PROBLEM:
COILOVERS för låga.. FÅR KRUPP!
BROMSSKÖLDAR bak som tar i.. FÅR KRUPP!
CASTER däck lite väl långt fram tar i framåt
BAKRE DIFFÄSTE, gillade inte att vara med en säsong till
LÖSNINGAR:
Coilvers, behöver hjälpfjädrar fram, bak går att justera.
Bromssköldar.. Hota dom ordentligt med en slägga
Caster.. Pressa om de exentriska bussningarna
Bakre diffäste.. Låg redan på schemat, får se om något mer tog stryk.
Sammanfattning provtur:
Djävulberg vad allvarlig maskinen är.. Kommer precis lika aggressivt som den gör i bänken hästspark pratar folk om, det här är fan HAGELBRAKARE, heeeeeeeelvete vad det öser igång tidigt och snabbt.. Svårt att lägga rökmoln bara när det är så kallt ute, noll grepp men vill inte stå kvar endå, det är ös i gamla hundtrucken
Kopplingen är superskön, vill inte slira med den för mycket bara även fast det går hur lätt som helst om man vill.. Men det ska väl inte vara bra?
Låda osv är grymt, dock kändes han lite taskig i bakvagnen.. Hoppas det var pga att det höll på att rasa difffästet bak.. Ville liksom småhoppa lite.
Hydrauliska handbromsen var en besvikelse, är garanterat för att jag inte har någon bromsservo...
Posted: 25 Mar 2009, 00:19
by Bmwandreas
Bra att du testkör i tid så du hinner fixa allt småpill. Nu vill jag se en film med varmare asfalt och dubbelt så mycket ladd
Posted: 25 Mar 2009, 00:35
by pelko
Blir fan kåt, du måste bjuda på en åktur i sommar
Mvh
Posted: 25 Mar 2009, 00:39
by r.ivars
Bmwandreas wrote:Bra att du testkör i tid så du hinner fixa allt småpill. Nu vill jag se en film med varmare asfalt och dubbelt så mycket ladd
¨
Det kan du fethajja
Så fort bakvagnen fått lite ompysslan och solen ligger på
ps, det roliga är att med dubbelt så mycket i ladd är ju inget skämt
hahaha
Posted: 25 Mar 2009, 08:56
by r.ivars
tack till ted som hjälpte mig höja bilen när jag blödde ner hela garaget föresten
och tack till ärtan som fortsätter sparka mig i rätt riktning och ska hjälpa mig med lite bakvagnsjusteringar
Posted: 25 Mar 2009, 09:28
by Riickard
r.ivars wrote:Riickard wrote:Blev de någon provtur med den vita Rickard?
Vi lyckades med 787 på driven sen med den blåa, men sen blev de nåt haveri...
Mvh Rickard
fan va surt
jo visst vart det provtur för mig.. men slutade i att jag rev av förra årets difffäste.. Var lite utslitet kanske
Gött att de blev åka iallafall,men trist på fästet...hade vi haft mer tid hade ett garagebesök hos er varit skoj men de får bli nästa gång de!
Posted: 25 Mar 2009, 12:19
by Per Eriksson
Hur hänger hydrauliska handbromsen ihop med bromsservot?
Eller är det att handbromsen trycker oljan baklänges igenom huvudcylinder för dig?
Posted: 25 Mar 2009, 13:36
by r.ivars
Per Eriksson wrote:Hur hänger hydrauliska handbromsen ihop med bromsservot?
Eller är det att handbromsen trycker oljan baklänges igenom huvudcylinder för dig?
nu är jag ju inte helt hemma på hur skiten fungerar altså bromsservot, men gör inte det någto fränt vacum i systemet?
Handbromsen är ju helt mekanisk, men på karels bil som har bromsservo tar den för djälva coolt.. på min går det inge vidare alls att ryck-släppa hjulen..
Posted: 25 Mar 2009, 14:41
by Bmwandreas
Den hänger inte ihop med bromsservot alls. Den bygger upp ett eget tryck till bakbromsarna..
Posted: 25 Mar 2009, 14:45
by wuffee
Min bror har hyd.krycka i rallybilen och han kan ju inte ha bromsat å sedan typ samtidigt dra i kryckan.. antingen eller..
Posted: 25 Mar 2009, 17:38
by r.ivars
då får jag se över vad fan som jävlas med mig
Just nu häver jag JUICE, fått nån förkylningsknäpp tur att det är långhelg nu, tors,fre,lör,sön ledigt!! Något ska la hinnas med e30 monstret.. Det börjar ju dra ihop sig.. VÄDRET ÄR VERKLIGEN VÅR I VÄSTERÅS!!!
Posted: 25 Mar 2009, 18:12
by pelko
Ett bromsservo fungerar med hjälp av motorns vakum och "jordens" övertryck. Har inget med hydrauliken att göra
Mvh