Page 10 of 14
Posted: 06 Aug 2006, 11:50
by wuffee
Gillar förövrigt ditt fälgdjup rätt hårt sp3co
..
Ja fy tusan...
Posted: 06 Aug 2006, 11:51
by wuffee
Chrille wrote:Fy fan va brutal den är... Längtar tills man får se denna rulla på gatorna!
Mm, förstår att du minar min ja
Posted: 06 Aug 2006, 11:58
by Chrille
wuffee wrote:Chrille wrote:Fy fan va brutal den är... Längtar tills man får se denna rulla på gatorna!
Mm, förstår att du minar min ja
nja.. men Din med förstås
Posted: 06 Aug 2006, 17:31
by wuffee
Chrille wrote:wuffee wrote:Chrille wrote:Fy fan va brutal den är... Längtar tills man får se denna rulla på gatorna!
Mm, förstår att du minar min ja
nja.. men Din med förstås
Man får tacka man får tacka!
I väntan på de nya motordelarna så har jag nu varit å lånat lite skit hos deljojjo... ska nu försöka mig på att polare upp kompressorkåpan samt insug och vevhusvent. burken i samma klass som hans insug..
OBSERVERA ordet försöka!
Mvh
Uffe
hehe
Posted: 07 Aug 2006, 17:37
by sp3co
Tack till alla
. har haft problem med bilen de e därför jag inte har kört ut den än. den var ute och testade några gånger gick bra i början. tills de började ryka och blanda olja och vatten.
så jag e på G nu och ska se va jag kan göra.
Re: !
Posted: 07 Aug 2006, 19:37
by sp3co
_Kalle_ wrote:sp3co wrote:De är den
nästa år kommer de bli lite mer kräm i den..
Du lär ju inte ha något problem med fäste med så breda däck iaf:)
Sorry för Ot wuffee.
naj borde nog inte ha de
Men du ska veta att dom inte e och leka med. jag skulle kolla upp vad mina bakdäck ligger på för pris.. hehe gissa, Dom kostade 10.000 Två bak däck. Dom satt på lambo orginal däck. och mina är slitna. så de blir inga burn
Men de kostar och ligga på topp!
Posted: 16 Aug 2006, 15:39
by wuffee
Börjar få fart på mitt insug nu.. tyvär är jag inte lika flitig som kusin (deljojjo) och slipar loss med 2000 papper utan nöjde mig med 1200..
Sen står jag nu och polerar, då brann ju borrmaskinshelvetet upp.. in å byta nu å fortsätta annan dag!
Mvh
Uffe
Posted: 17 Aug 2006, 17:04
by wuffee
Nu är de entligen färdigpolerat...
Så nu är de bara att måla de mellan själva "kammaren" och toppen svart för där kommer jag inte åt att polera så de blir bra :\..
Nu blir de till att slänga ihop motorn och provstarta
MVh
Uffe
Posted: 17 Aug 2006, 17:17
by Strandholm
Låna en kamera med lite skärpa så vi får se resultatet utan synsam effekten ;D
Vill ju se om det blev någe fint
Posted: 17 Aug 2006, 17:40
by wuffee
kameran är grymm
jag är en jävla klant skalle och fattar inte hur jag jag får inte skärpa
men de är faktiskt bra.. dock skulle de inte varit fel med 2000 papper innan polering men de duger fan åt mig..
Posted: 17 Aug 2006, 18:05
by wuffee
fast å andra sidan lär du ju knappast få mer glans i de med dålig skärpa på bilden?
...
har en bra bild på mobilen.. ge hit nummret ska jag mms:a
Posted: 17 Aug 2006, 18:45
by Strandholm
hehe sure varför inte
0704077780
Posted: 22 Aug 2006, 12:09
by wuffee
Jaha, hur mycket tur har man då! !
Ska man dra runt motorn glad i hågen med nya insugsventiler.. nollar å gör allt så jävla noga...
Märker då att avgasventilerna tar i
..
Aja, justerar om å lossar kamdrevet å grejar å kontrollerar.. ska dra åt kamdrevet igen, vad händer.. jo, min omslipade helt totalt verdelösa kamaxel vill tydligen inte att gängerna till kamdrevet ska vara med längre.. så de ger vika..
FY FAN...
Så där försvann den lilla chans man hade att få köra på kinnekulle den 2:a...
Bra gjort av accracing att slipa en kamaxel så innihelvete vass så alla ventiler går i trots ventilurtag på insugsidan..
Mvh
Uffe
Posted: 22 Aug 2006, 13:44
by DelJoJJo
Underbart uffe.
Får släpa upp biljäveln på månskensberget å knuffa ner den för att sen sänka den i flisbysjön och börja på ny kula
ne, men surt e de iaf
Posted: 22 Aug 2006, 14:50
by Bäckis
Har kammar hemma så du hinner få ihop den utan problem.
Posted: 23 Aug 2006, 14:18
by wuffee
Äntligen hade jag lite tur.. avgasventilerna har klarat sig.. Och jag hoppas verkligen att min gänginsats till kammen håller.. för nu är motorn nollad och den är "runtdragen" å allt stämmer bra som fan.. tittade med endoskopet och de är då INTE mycket mellan insugsventil och kolv när de möts
..
Har tagit en semesterdag imorgon för att aset ska startas, så nu hoppas vi
Mvh
Uffe
Posted: 23 Aug 2006, 14:55
by Zwofurti
wuffee wrote:Äntligen hade jag lite tur.. avgasventilerna har klarat sig.. Och jag hoppas verkligen att min gänginsats till kammen håller.. för nu är motorn nollad och den är "runtdragen" å allt stämmer bra som fan.. tittade med endoskopet och de är då INTE mycket mellan insugsventil och kolv när de möts
..
Har tagit en semesterdag imorgon för att aset ska startas, så nu hoppas vi
Mvh
Uffe
du tror inte det kommer ta i om du varvar lite då?
det sviktar juh lite, brukar man inte säga typ 2 mm mellan kolv och ventil?