m20b20 projekt... end of story :\
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
wuffee wrote:Chrille wrote:Fy fan va brutal den är... Längtar tills man får se denna rulla på gatorna!
Mm, förstår att du minar min ja
nja.. men Din med förstås
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:wuffee wrote:Chrille wrote:Fy fan va brutal den är... Längtar tills man får se denna rulla på gatorna!
Mm, förstår att du minar min ja
nja.. men Din med förstås
Man får tacka man får tacka!
I väntan på de nya motordelarna så har jag nu varit å lånat lite skit hos deljojjo... ska nu försöka mig på att polare upp kompressorkåpan samt insug och vevhusvent. burken i samma klass som hans insug..
OBSERVERA ordet försöka!
Mvh
Uffe
hehe
Tack till alla . har haft problem med bilen de e därför jag inte har kört ut den än. den var ute och testade några gånger gick bra i början. tills de började ryka och blanda olja och vatten. så jag e på G nu och ska se va jag kan göra.
Bmw 328i 96 - M3 CSL swap
Mazda Rx-7 94 Singel turbo mm
Golf 4 98 GTI
Ford Mustang GT 2010
Mazda Rx-7 94 Singel turbo mm
Golf 4 98 GTI
Ford Mustang GT 2010
Re: !
_Kalle_ wrote:sp3co wrote:De är den nästa år kommer de bli lite mer kräm i den..
Du lär ju inte ha något problem med fäste med så breda däck iaf:)
Sorry för Ot wuffee.
naj borde nog inte ha de
Men du ska veta att dom inte e och leka med. jag skulle kolla upp vad mina bakdäck ligger på för pris.. hehe gissa, Dom kostade 10.000 Två bak däck. Dom satt på lambo orginal däck. och mina är slitna. så de blir inga burn
Men de kostar och ligga på topp!
Bmw 328i 96 - M3 CSL swap
Mazda Rx-7 94 Singel turbo mm
Golf 4 98 GTI
Ford Mustang GT 2010
Mazda Rx-7 94 Singel turbo mm
Golf 4 98 GTI
Ford Mustang GT 2010
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Jaha, hur mycket tur har man då! !
Ska man dra runt motorn glad i hågen med nya insugsventiler.. nollar å gör allt så jävla noga...
Märker då att avgasventilerna tar i ..
Aja, justerar om å lossar kamdrevet å grejar å kontrollerar.. ska dra åt kamdrevet igen, vad händer.. jo, min omslipade helt totalt verdelösa kamaxel vill tydligen inte att gängerna till kamdrevet ska vara med längre.. så de ger vika..
FY FAN...
Så där försvann den lilla chans man hade att få köra på kinnekulle den 2:a...
Bra gjort av accracing att slipa en kamaxel så innihelvete vass så alla ventiler går i trots ventilurtag på insugsidan..
Mvh
Uffe
Ska man dra runt motorn glad i hågen med nya insugsventiler.. nollar å gör allt så jävla noga...
Märker då att avgasventilerna tar i ..
Aja, justerar om å lossar kamdrevet å grejar å kontrollerar.. ska dra åt kamdrevet igen, vad händer.. jo, min omslipade helt totalt verdelösa kamaxel vill tydligen inte att gängerna till kamdrevet ska vara med längre.. så de ger vika..
FY FAN...
Så där försvann den lilla chans man hade att få köra på kinnekulle den 2:a...
Bra gjort av accracing att slipa en kamaxel så innihelvete vass så alla ventiler går i trots ventilurtag på insugsidan..
Mvh
Uffe
Äntligen hade jag lite tur.. avgasventilerna har klarat sig.. Och jag hoppas verkligen att min gänginsats till kammen håller.. för nu är motorn nollad och den är "runtdragen" å allt stämmer bra som fan.. tittade med endoskopet och de är då INTE mycket mellan insugsventil och kolv när de möts ..
Har tagit en semesterdag imorgon för att aset ska startas, så nu hoppas vi
Mvh
Uffe
Har tagit en semesterdag imorgon för att aset ska startas, så nu hoppas vi
Mvh
Uffe
wuffee wrote:Äntligen hade jag lite tur.. avgasventilerna har klarat sig.. Och jag hoppas verkligen att min gänginsats till kammen håller.. för nu är motorn nollad och den är "runtdragen" å allt stämmer bra som fan.. tittade med endoskopet och de är då INTE mycket mellan insugsventil och kolv när de möts ..
Har tagit en semesterdag imorgon för att aset ska startas, så nu hoppas vi
Mvh
Uffe
du tror inte det kommer ta i om du varvar lite då?
det sviktar juh lite, brukar man inte säga typ 2 mm mellan kolv och ventil?