Page 10 of 29

Posted: 02 May 2006, 14:27
by Zwofurti
Hehe:)

tänkte du bygga ny kaross sen? har för mig att jag läste det.

eller blir det uppfräschning av den här karossen?

Posted: 02 May 2006, 19:19
by peppe
Blir en ny till hösten hoppas jag.

Tänkte dock behålla denna och åka lite Isracing här hemma och i Lycksele, samt kanske ev. till sommaren om inte nya chassiet blir klart.

Posted: 03 May 2006, 20:16
by peppe
Sista updateringen innan jag drar till TURKLAND, wooho :)

Fick mina M&H däck idag.

Image

Image
Ser ut att funka med 60/40 samt 0 camber.

Image
Frigången på däcket vart helt okej.

Image
Dom ser rätt undernärda ut men dom duger för 1.6sec i 60-fot. Det är bevisat av Alex :P

Image

Kom på att jag måste investera i en till sak innan Piteå.

Image

Ska lägga till ett par stag, dock är den där godkänd till 9.99sec som den är.

Cya.

Posted: 03 May 2006, 20:26
by Zwofurti
nice!!

ska du till turkiet?=)

har en kompis som är där nu, 39 grader varmt skrev han nyss..

han ville dock spärnga bort landet och asfaltera :lol:

vad ska du köra för däcktryck på ett ungefär?

Posted: 03 May 2006, 20:42
by Aleex
Peppe: jag hade 0.6 till 0.8 bar lufttryck...Då greppar det bra :)

Posted: 03 May 2006, 21:03
by peppe
Zwofurti wrote:nice!!

ska du till turkiet?=)

har en kompis som är där nu, 39 grader varmt skrev han nyss..

han ville dock spärnga bort landet och asfaltera :lol:

vad ska du köra för däcktryck på ett ungefär?
Åh fan, så varmt? Ska bli skööönt :)

Alex svarade just på vilket däcktryck jag ska köra på ;)

Aleex wrote:Peppe: jag hade 0.6 till 0.8 bar lufttryck...Då greppar det bra :)
Tackar kompis! Nu får jag be till gudarna att bakvagnen håller ihop.

Posted: 03 May 2006, 21:35
by robbz
hoppas M&H funkar bättre för dig än för mig peppe, ska ge mina en sista chans nästa år, sen åker dom på sophögen, sen blir det M/T isf.
-fästet va skit för mig, men sen får man ju tänka på mitt dåliga chassie med, med hårda sportdämpare och sänksats så hjulen stog som en påse skit....och 750 Nm på det.... 8)

/mvh

Posted: 03 May 2006, 22:13
by peppe
robbz wrote:hoppas M&H funkar bättre för dig än för mig peppe, ska ge mina en sista chans nästa år, sen åker dom på sophögen, sen blir det M/T isf.
-fästet va skit för mig, men sen får man ju tänka på mitt dåliga chassie med, med hårda sportdämpare och sänksats så hjulen stog som en påse skit....och 750 Nm på det.... 8)

/mvh
Jag har också hört rätt mycket dåligt om dem. Men på senare tiden har jag fått höra övervägande possitiva saker.

Sedan att M/T Street inte fanns i någon vettig dimension gjorde valet lätt. Jag ska själv investera i ett par M/T däck senare.

Kan tänka mig att det var halt för dig. Jag har också sänkt med rätade upp vinklarna.

Hårda sport fjädrar bak är inte hela värden, värre om den är stum fram också.

Du lär ju knappast ha någe fäste med din nya maskin :D

Posted: 11 May 2006, 16:39
by peppe
Hemma från Turkiet nu.

Inte blir jag gladare då jag pratar med Schmidman (stavning) och undrar varför mitt paket med prylar inte är här.

Tydligen har något blivit knas med deras internet system så dom drog pengar av mig och skickade kvitto på beställningen. Men delarna blev kvar i cyberspace.

Tack för den.

Efter det så pratade jag med Tomas som skulle vara snäll och hyvla av toppen åt mig så jag inte skulle förlora så mycket garage tid nu då jag skulle på semester.

Toppen var tydligen en bitch att plana, har inte kikat på den ännu ska åka till honom på Lördag och se.

Hoppas innerligt att det går att ta det sista nu utan att plata i sinne för annars blir det mettis kompa innan det är klart, och det är ju inte tanken. Kan gå att ta lite mer ut fb-rummen men vad det lilla kommer att göra är ju stora frågan.

Får vi inte till det får vi andvända toppen till prydnad.

Ända possitiva var dock att däcken passade som handen i handsken, men det visste vi ju redan.

Posted: 11 May 2006, 17:32
by _Kalle_
tråkigt med paketet o toppen.
Vad ska du få därifrån? :)

Inget att deppa över, kör hårt! :P

Posted: 11 May 2006, 21:09
by peppe
Renoverings delar för att sätta ihop motorn, utan motorn går bilen dåligt.

Näe, det är väll som vanligt nya tag. Ska ägna Lördagen åt att försöka styra upp toppen.

Posted: 11 May 2006, 22:01
by Jimmy
Annars kan jag grejja fram en 2,5l topp för 2500:-

Säg till om det kan vara av intresse.

Posted: 11 May 2006, 22:04
by Strandholm
Jag är nog intresserad av en 2,5liters topp för 2500 :)
Specs? miltal?

Posted: 11 May 2006, 22:07
by Butchermardin
Hur breda fälgar har du till dina däck!? det var 235/60 profil på dem väl?

Posted: 12 May 2006, 07:14
by Nicke Nyman
Butchermardin wrote:Hur breda fälgar har du till dina däck!? det var 235/60 profil på dem väl?
Precis de har han, ja har samma! ;) 6" breda fälgar, ET 33 eller 34 tror jag. Dom passade inte på min iaf. =/ Jag måste ha tag i fälgar med ET 18 el 20.

MVH 8)

Posted: 12 May 2006, 09:51
by peppe
Jimmy wrote:Annars kan jag grejja fram en 2,5l topp för 2500:-

Säg till om det kan vara av intresse.
Tack för erbjudandet, men jag ställer mig tyvär inte och gör iordning en till topp.

Butchermardin wrote:Hur breda fälgar har du till dina däck!? det var 235/60 profil på dem väl?
Fälgarna är 6", optimal fälg bredd för dessa däck är 6.5" men dom funkar även med 7" och ända ned till 5.5".

235/60-14 åker jag med.

ET33 passar som handen i handsken ;)

Posted: 16 May 2006, 15:13
by peppe
Idag så pysslade jag och farsan i garaget, tack för hjälpen!

Vi mätte upp förra årets topp samt den nya M20B20 toppen.

fb-rum

Gammla: 39 - 40 cc

Nya: 40 - 41 cc

Sedan är dom lika mycket planade, den nya är ytters lite mindre planad.

Image
Borrade även upp vatten kanalerna. Har faktiskt fegat på portningen längst in vid ventilerna, tänker låta det vara som det är nu och seda porta vidare till vintern kanske? Tock så blev portningen bra. Tror jag?

Image
Ute i det fria, baxxar om lite i garaget.

Image
Så här ser det ut, race ready. Kanske borde lacka fälgarna bak vit också?
Vill ha större fälgar runt om till gatdäcken dock, ser lite klent ut.

Image
Sidepipe och en bild på däcken. Dom går fria.

Image
Detta är resultatet av att andvända pulversläckare, det rostar. Men inte mycket att göra åt. Får puttsa då motorn åker ur vid ras tillfälle eller kanske till vintern.

Nu väntar jag på mina delar från Danska Scmidmann eller vad dom heter. 3 veckor har jag väntat på paketet nu, jag är inte glad på dom.

Imorogn ska jag även hämta ett paket från BMW med lite slitdelar. Sedan går det att montera ihop toppen och dunka på den. Fixxa allt runtomkring.

Efter det behövs lite jobb på VEMS härvan efter branden + mappning.

Sedan piteå?