Page 10 of 17
Posted: 12 Dec 2010, 14:40
by RWHP
Bmwandreas wrote:Vad kör ni för kammar? Hur är de inställda? Hur såg bromskurvan ut?
CatCams 280 med 12mm lyft. NU ska de vara inställda och åtdragna så de förhoppningsvis inte rör på sig, men de hade vridit sig ungefär 14 grader förut.
Posted: 12 Dec 2010, 16:37
by Bmwandreas
Du har max effekt vid 6700 rpm sen sjunker effekten. Något är väldigt fel..
Posted: 12 Dec 2010, 16:50
by RWHP
Bmwandreas wrote:Du har max effekt vid 6700 rpm sen sjunker effekten. Något är väldigt fel..
Bänken släppte ju efter, ungefär som kopplingsslir. Så alla papper såg ut så där så fort laddtrycket steg över fjädertryck.
Posted: 12 Dec 2010, 17:03
by RWHP
Här är ett videoklipp från bromsningen, så här blev det hela tiden oavsett..
http://www.youtube.com/watch?v=zO0J4QDmv7E
Posted: 12 Dec 2010, 17:50
by Bmwandreas
Misständing så blir det så ibland i bänken. Du hör det i filmen också..
Posted: 12 Dec 2010, 17:59
by fredrick
Varför öht byta agg, om maskin är frisk så borde nog ärtan kunna få den dära att piggna till lite bättre på en dag efter lite justering? Annars en pt 6765 billet? Eklunds maskin behövde ju gas för att för att ens ge duglig respons till strippen körning och då hade han ändå 2.5L i den maskinen så det lär ju bli skapligt värdelöst på gatan hur man än gör om man måste ha så stora aggregat på din lilla motor.
Posted: 12 Dec 2010, 17:59
by RWHP
Vi får hoppas det går lite bättre hos er till våren
Varför undra du över kammar osv?
Posted: 12 Dec 2010, 18:03
by Bmwandreas
Kammarna bestämmer mycket hur mycket mos den ger på lägre varvtal också.
Du kan ju byta till en 66 mm bw också för bättre respons, då passar allt.
Kan ordna billet varianter på dem också.
Posted: 12 Dec 2010, 18:07
by RWHP
Ja den här är ju rätt död under 2000rpm
Posted: 12 Dec 2010, 18:07
by RWHP
Bmwandreas wrote:Kammarna bestämmer mycket hur mycket mos den ger på lägre varvtal också.
Du kan ju byta till en 66 mm bw också för bättre respons, då passar allt.
Kan ordna billet varianter på dem också.
Hur långt räcker en billet 66a då?
Posted: 12 Dec 2010, 18:28
by Bmwandreas
RWHP wrote:Ja den här är ju rätt död under 2000rpm
Den gav 100 whp vid 4500 rpm så jag håller med om att den är död
Posted: 12 Dec 2010, 18:29
by Bmwandreas
RWHP wrote:Bmwandreas wrote:Kammarna bestämmer mycket hur mycket mos den ger på lägre varvtal också.
Du kan ju byta till en 66 mm bw också för bättre respons, då passar allt.
Kan ordna billet varianter på dem också.
Hur långt räcker en billet 66a då?
800hk lär väl gå, och det räcker väl?
Posted: 12 Dec 2010, 18:41
by RWHP
Bmwandreas wrote:RWHP wrote:Bmwandreas wrote:Kammarna bestämmer mycket hur mycket mos den ger på lägre varvtal också.
Du kan ju byta till en 66 mm bw också för bättre respons, då passar allt.
Kan ordna billet varianter på dem också.
Hur långt räcker en billet 66a då?
800hk lär väl gå, och det räcker väl?
Planen är ju kring 900 på veven.
Posted: 12 Dec 2010, 19:04
by fredrick
antar att du bara vill köra dragrace eller leka dyno queen? Den blir ju garanterat sjukt mycket roligare att leka med om du kan nöja dig med en lite mindre snurra.
Posted: 12 Dec 2010, 20:14
by vectramicke
En 71mm Switser ska räcka till 900 på veven, de har jag tagit i min volvofemma. 2.2bar ladd. Men då e de samma turbin som du har. Ett mindre avgashus sku nog inte sitta fel du, på min sitter det ett 13cm2 KKK singelentry avgashus, men går att få ner till 9cm2 om man vill. Men jag vet inte hur responsen e i min, e inte tänkt att åka mycket under 6000rpm.
Posted: 12 Dec 2010, 20:21
by Bmwandreas
Inga problem att få effekt i 5orna. Svårt att få respons och mkt effekt bara.
Posted: 12 Dec 2010, 20:25
by Bmwandreas
SC58an hade 470 whp vid samma varvtal som ni hade 100 whp. Vilken är roligast på gatan