Page 10 of 11

Posted: 03 Oct 2009, 17:42
by jorgen
Det är ingen fara, det är bara att "kladda på :)

Posted: 03 Oct 2009, 18:25
by ///Peter
Ssssssssssssssssssssssssschnygt! måste titta förbi innan isdäcken måste på! :D

Posted: 09 Oct 2009, 13:01
by jorgen
passade på att färga o fräscha till stolarna mm när det ändå är ur. blev ganska stor skillnad mot den gråa orginalet :)
Image

Posted: 09 Oct 2009, 15:20
by nicke.t
bara för att jävlas. :lol: blev stor skillnad till de bättre.

Posted: 29 Oct 2009, 12:14
by jorgen
då var det uppstartad iaf :D . först hade jag fint oljetryck men sedan noll. Tankarna för genom skalle :evil: tänkte att det kan inte vara möjligt så jag kopplade en manometer direkt o provade, 4,5bar vid 1000rmp :) .
misständer lite,ingen tomgång, läcker olja o vatten men det brukar det ju göra med pyramidringat för man har efterdragit. sedan blev det ju lite lägre komp i nya motorn så mappen är väl åt helvete anntar jag

Posted: 30 Oct 2009, 11:08
by jorgen
upptäckte föresten varför den gamla motorn skar. Jag provade den brtn som förljde med motor o kopplade in en bränsletrycks mätare. Den gick i botten :shock: . 7bar+ o 1680cc spridare måste ha formligen pressat ner all e85 genom cylindrarna. Att den över huvudtaget startade är ju ett mirakel bara den

Posted: 30 Oct 2009, 12:20
by Bmwandreas
Den gick ju inte fett i bänken?

Posted: 30 Oct 2009, 12:40
by jorgen
hm riktigt skumt :? tänkte om den pajade precis innan du upptänkte kanckljudet. det var ju trots att ca 2l e85 i oljan

Posted: 13 Nov 2009, 20:41
by jorgen
Nu är provturen gjorde iaf :D kanske inte blev så långt som man hade hoppats men det är ju framsteg ändå. Har ju shortshift o nu har jag höjt upp drivlinan lite för att få bättre plats med det nya avgassytemet vilken resuterade i att staget till spaken tatschar i bultarna till hardyn när man kör på 1:an o 2:an men inte övriga växlar. har dock ingen tomgång än. lambdan ligger stabilt på 0.9.

Nu känns det riktigt bra :twisted:

Posted: 15 Nov 2009, 14:30
by jorgen
avtvättad med avfetting. skulle behöva en rekond men men .
så här ser den ut nu iaf :)

Image

Image

Image

Köpte ratten för att jag ville ha rattnavet men jag tror nog den får stanna kvar, var riktigt skön o den passade bra
Image


Extra mätarna på instrumetpanelen är från biltema. de ska dock bytas ut mot Autometer sport-comp mätare + ev en seriösare hållare
Image

Posted: 15 Nov 2009, 14:38
by nicke.t
jävla fina gamlingar du äger.avundsjuk nä inte ja :)

Posted: 15 Nov 2009, 16:12
by Grefven
opel manta tror jag man hittar stolarna i oxå.

tyvärr är de ofta lika dåliga som resten av opeln.

Posted: 26 Nov 2009, 11:13
by jorgen
är ev till salu om det kommer ett vettigt bud...

Posted: 27 Nov 2009, 20:15
by billet
stolarna eller bilen?

Posted: 27 Nov 2009, 21:22
by jorgen
Bilen

Posted: 03 Dec 2009, 17:47
by Pimplaren
Riktpris på allt?

8)

Posted: 03 Dec 2009, 22:18
by suprated
jorgen wrote:är ev till salu om det kommer ett vettigt bud...


tycker bilen e riktigt fet. Då kan vi ju byta:P (m3 e36 turbo 618whp)mvh