02 burksisen. uppstartad :D
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
då var det uppstartad iaf . först hade jag fint oljetryck men sedan noll. Tankarna för genom skalle tänkte att det kan inte vara möjligt så jag kopplade en manometer direkt o provade, 4,5bar vid 1000rmp .
misständer lite,ingen tomgång, läcker olja o vatten men det brukar det ju göra med pyramidringat för man har efterdragit. sedan blev det ju lite lägre komp i nya motorn så mappen är väl åt helvete anntar jag
misständer lite,ingen tomgång, läcker olja o vatten men det brukar det ju göra med pyramidringat för man har efterdragit. sedan blev det ju lite lägre komp i nya motorn så mappen är väl åt helvete anntar jag
- Bmwandreas
- Moderator
Nu är provturen gjorde iaf kanske inte blev så långt som man hade hoppats men det är ju framsteg ändå. Har ju shortshift o nu har jag höjt upp drivlinan lite för att få bättre plats med det nya avgassytemet vilken resuterade i att staget till spaken tatschar i bultarna till hardyn när man kör på 1:an o 2:an men inte övriga växlar. har dock ingen tomgång än. lambdan ligger stabilt på 0.9.
Nu känns det riktigt bra
Nu känns det riktigt bra
avtvättad med avfetting. skulle behöva en rekond men men .
så här ser den ut nu iaf
Köpte ratten för att jag ville ha rattnavet men jag tror nog den får stanna kvar, var riktigt skön o den passade bra
Extra mätarna på instrumetpanelen är från biltema. de ska dock bytas ut mot Autometer sport-comp mätare + ev en seriösare hållare
så här ser den ut nu iaf
Köpte ratten för att jag ville ha rattnavet men jag tror nog den får stanna kvar, var riktigt skön o den passade bra
Extra mätarna på instrumetpanelen är från biltema. de ska dock bytas ut mot Autometer sport-comp mätare + ev en seriösare hållare
Riktpris på allt?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;