Page 10 of 24

Posted: 17 Mar 2010, 20:35
by Sandén
Förresten Jimpa du får säga till grabbarna o börja spela ihop sig inför depå fotbollen på mantorp i år igen :lol:

Förkrossande Jönköpings vinst förra året ju med vändning 0-2 till 3-2 haha 8)

Posted: 18 Mar 2010, 20:13
by Blown M5
Har grejat med brorsans insug en del & tror det här kommer funka bra,
ska bli kul att se vad den ger i bänken sen! Kan tillägga att 5mm plåt är tungjobbat ...

Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 18 Mar 2010, 22:03
by maccan
Fan va fränt de blev :D
vad vart de för grenrör på e30?
/mac

Posted: 19 Mar 2010, 07:30
by e30jimpa
coolt hehe. grenroret ar fran ppf maccan

Posted: 19 Mar 2010, 16:14
by Fernis1
Fan vad nice det blir, Jimpa vad gör du i thailand? du ligger och solar medans brorsan skruvar på din bil eller? fan önskar jag också hade pengar till en privatmek ;) haha

Posted: 19 Mar 2010, 17:46
by Blown M5
visst här står man i garaget & spottar aluspån å bränner
fingrarnapå tig:en medans brorsan shoppar märkeskopior
på nån marknad i thailand, fan va skevt egentligen :lol:

Posted: 19 Mar 2010, 18:53
by maccan
Haha nice ju. Jimpa har du inte lite o göra på bilen när du kommer? om du ska ställa ut också? :D

Posted: 19 Mar 2010, 20:17
by Wärniss
Ser riktigt bra ut jimpa! Kommer bli en riktigt dräpare!

Posted: 20 Mar 2010, 12:59
by e30jimpa
haha aa kanns ju dumt att det ar sa. men vad ska man gora =) man ar ju alltid ute i sista sekund som vanligt. jo det finns mycke att gora nar jag kommer hem. men de masta ska hinnas med innan messan tror jag =) mvh

Posted: 21 Mar 2010, 17:33
by Blown M5
Redo för 9000rpm:

Image
Image

Det som återstår att göra är spridarinfästningen & pulverlacka
i förslagsvis svart struktur!

Posted: 21 Mar 2010, 17:39
by Blown M5
Lite update på min m5:a, denna hög av rostfria 2,5" rör ska bilda
ett lågfartssystem & 4" rören ska bli högfartsystem = rakt ut i det fria :D

Image

Posted: 18 Jul 2010, 12:40
by Blown M5
Har hänt lite nu, blev en bw380 + 2st. jgs wg´s. Grenröret är coatat & downpipen med spjäll i är nästan färdigt:

Image
Image
Image

Hittade bra läge för avgastempgivarna oxå:

Image

Tryckröret till insuget är färdigt. Tänkte använda v-bandet ut från turbon men då gick det inte att stänga huven, fick även byta ut 3,8 ventilkåpan mot 3,6 för att få plats med tryckröret under huven:

Image
Image
Image

Sen så passade inte vag 115f spolarna såklart till 3,6 kåpan, så min smed gjorde superfina stiftförlängare i koppar i sin cnc-svarv. (Dessa kan man även köpa genom mig om intresse finns, pm:a isåfall):

Image

Sen så har lyckats meka dit E55 AMG bromsar runt om, 8-kolvs ok fram med bmw m6 skivor & 4-kolv bak med amg skivor:

Image
Image

Blev riktigt tajt mellan ok & fälgen, man får knappt in minsta bladmåttet imellan :)

Image

Om allt flyter på kan det bli uppstart nästa helg!

Posted: 18 Jul 2010, 12:45
by erikjakan
Grymt

Tänk på att en fälg flexar bra mkt vid kurvtagning och broms!

/Eirk

Posted: 18 Jul 2010, 12:50
by Blown M5
Jo tanken har slagit mig, vi får se sen om man behöver slipa av nånstans 8)

Posted: 19 Jul 2010, 11:26
by Blown M5
Någon som sitter på e30 325 låda + kardan? brorsan skottade sina grejer & behöver till mappning endast :roll:

Posted: 19 Jul 2010, 14:15
by ///Peter
Stenhårt med tryckröret över ventilkåpan 8)

Posted: 19 Jul 2010, 15:07
by RickardP
Blir ju skitgrymt detta :twisted: Ballt med AMG bromsar!