Page 10 of 24

Posted: 11 Nov 2007, 18:48
by Fido85
vad kostar e85 litern i sverige? häråt finns det inte e85 så måste fråga :)

Posted: 11 Nov 2007, 18:57
by Bmwandreas
Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.

Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85

Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?

Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?

Ang avluftning av fuelcellen?

700hk på E85 är väll målet iaf..


Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..

Posted: 11 Nov 2007, 19:09
by Storås
Fido85 wrote:vad kostar e85 litern i sverige? häråt finns det inte e85 så måste fråga :)


Run 8-9:- Sek/Liter

Posted: 11 Nov 2007, 20:21
by markus
StrS wrote:
Fido85 wrote:vad kostar e85 litern i sverige? häråt finns det inte e85 så måste fråga :)


Run 8-9:- Sek/Liter


Runt där jag bor (Motala) ligger det mellan 7-8 sek/liter

Posted: 11 Nov 2007, 21:17
by Vision79
Bmwandreas wrote:
Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.

Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85

Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?

Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?

Ang avluftning av fuelcellen?

700hk på E85 är väll målet iaf..


Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..


Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?

Posted: 12 Nov 2007, 03:43
by Fido85
Vision79 wrote:
Bmwandreas wrote:
Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.

Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85

Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?

Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?

Ang avluftning av fuelcellen?

700hk på E85 är väll målet iaf..


Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..


Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?


dom säger ju upp till 500hk och 044 för 500+ nånting

Posted: 13 Nov 2007, 11:45
by Vision79
Fido85 wrote:
Vision79 wrote:
Bmwandreas wrote:
Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.

Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85

Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?

Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?

Ang avluftning av fuelcellen?

700hk på E85 är väll målet iaf..


Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..


Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?


dom säger ju upp till 500hk och 044 för 500+ nånting


OKi..

idag har nog kolvarna kommit så ja ska åka o hämta upp dom nu på eftermiddagen, även grenrörsböjjarna borde ha kommit...nu ere bara toppen o blocket kvar då som är det största oro momentet.

Posted: 13 Nov 2007, 12:33
by Bmwandreas
Vision79 wrote:
Bmwandreas wrote:
Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.

Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85

Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?

Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?

Ang avluftning av fuelcellen?

700hk på E85 är väll målet iaf..


Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..


Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?


2st E85 650hk

Posted: 13 Nov 2007, 12:50
by Bäckis
Vi körde ca 700hk på 2st 984 i min M3:a, men då tappade den trycket så runt 650 stämmer nog bra.

Ta tre st så vet du att det räcker.

Posted: 13 Nov 2007, 13:54
by Vision79
Bäckis wrote:Vi körde ca 700hk på 2st 984 i min M3:a, men då tappade den trycket så runt 650 stämmer nog bra.

Ta tre st så vet du att det räcker.


Ja :)....va krångligt d ska va med E85...frågan om ja inte plockar 700 på Vpower oxå...vad velig ja känner mig :?

Posted: 15 Nov 2007, 19:57
by Vision79
Då har lite nya kolvar (3st) landat i brevlådan...orginal 745 turbo, då har jag så gott som en komplett motor igen. * Tack Pitbull *

Ska vi laborera lite o få en harmoni över alla 6 med stakar..

Men man vet aldrig vad som händer innan det är klart...kanske smackar i nå H-profilare o Wössner kolvar oxå :)

Posted: 15 Nov 2007, 20:18
by Pitbull
Vision79 wrote:Då har lite nya kolvar (3st) landat i brevlådan...orginal 745 turbo, då har jag så gott som en komplett motor igen. * Tack Pitbull *

Ska vi laborera lite o få en harmoni över alla 6 med stakar..

Men man vet aldrig vad som händer innan det är klart...kanske smackar i nå H-profilare o Wössner kolvar oxå :)



Lite bilder på bygget skadar ju inte, ;)
Hoppas det går bra med kolvarna´.

Mvh

Posted: 16 Nov 2007, 11:06
by Vision79
Pitbull wrote:
Vision79 wrote:Då har lite nya kolvar (3st) landat i brevlådan...orginal 745 turbo, då har jag så gott som en komplett motor igen. * Tack Pitbull *

Ska vi laborera lite o få en harmoni över alla 6 med stakar..

Men man vet aldrig vad som händer innan det är klart...kanske smackar i nå H-profilare o Wössner kolvar oxå :)



Lite bilder på bygget skadar ju inte, ;)
Hoppas det går bra med kolvarna´.

Mvh


Japp det vore roligt, men min topp är ute på vift tillsammans med det nya blocket...vet inte vad som händer :(...sedan har jag inte heller ännu fått mina nya lager o packningar heller så kan inte slå ihop den iafall just nu.

ska bygga nytt grenrör o downpipe när nya turbon o wg´n kommer...ja d finns lite o göra men det är långt till våren :):)

Posted: 18 Nov 2007, 02:22
by Pimplaren
Blir nog riktigt trevligt allt detta :)

Nått tips på när du lossade hubben? stora muttern sitter saatan!

Samt hur ser man om de är Mahle eller KS kolvar?

Posted: 18 Nov 2007, 10:22
by Vision79
Pimplaren wrote:Blir nog riktigt trevligt allt detta :)

Nått tips på när du lossade hubben? stora muttern sitter saatan!

Samt hur ser man om de är Mahle eller KS kolvar?


Ja den sitter med + 400Nm , vi har ett specialverktyg man stoppar in i sprängkåpan där varvtalsgivaren sitter så kan man låsa svänghjulet, sedan tar man modell stort dragskaft och lossar.

MAHLE har sitt namn stämplat i kolven , Mahle har en "mindre" kjol..samt att den är plan vid kolvbolten medans KS har en "infräsning" där..jag kan lägga upp bilder på KS vs MAHLE

Posted: 18 Nov 2007, 11:09
by Pimplaren
Hehe,misstänkte att den satt med lagom moment!

Jag hängde (90kg) på 1 meters hävarm, dock har jag motorn i stativ så jag låser veven med en planka mellan 1ans motvikt och blocket! ska kasta på ett riktigt dragskaft ikväll.

Ja jättegärna, ska försöka få ur kolvarna ikväll.

Vad är det för skillnad på Mahle och Ks i kvalitet o.s.v ?

Posted: 18 Nov 2007, 11:15
by Bäckis
Det är inte att allt för bra sätt då veven KAN ta skada.

Vi svetsar om en remskiva edy och bultar fram på veven med ett rör ner i golvet.