Posted: 11 Nov 2007, 18:48
vad kostar e85 litern i sverige? häråt finns det inte e85 så måste fråga 

Du lär ha dubbla 044.Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.
Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85
Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?
Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?
Ang avluftning av fuelcellen?
700hk på E85 är väll målet iaf..
Fido85 wrote:vad kostar e85 litern i sverige? häråt finns det inte e85 så måste fråga
Runt där jag bor (Motala) ligger det mellan 7-8 sek/literStrS wrote:Fido85 wrote:vad kostar e85 litern i sverige? häråt finns det inte e85 så måste fråga
Run 8-9:- Sek/Liter
Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?Bmwandreas wrote:Du lär ha dubbla 044.Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.
Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85
Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?
Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?
Ang avluftning av fuelcellen?
700hk på E85 är väll målet iaf..
Och du behöver ingen catchtank..
dom säger ju upp till 500hk och 044 för 500+ nåntingVision79 wrote:Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?Bmwandreas wrote:Du lär ha dubbla 044.Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.
Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85
Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?
Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?
Ang avluftning av fuelcellen?
700hk på E85 är väll målet iaf..
Och du behöver ingen catchtank..
OKi..Fido85 wrote:dom säger ju upp till 500hk och 044 för 500+ nåntingVision79 wrote:Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?Bmwandreas wrote: Du lär ha dubbla 044.
Och du behöver ingen catchtank..
2st E85 650hkVision79 wrote:Ok...hur mkt hk flödar 1st 984 för ?Bmwandreas wrote:Du lär ha dubbla 044.Vision79 wrote:Tänkte kolla om ngn har tips hurvida jag ska behöva köra med "catchtank" eller ej till fuelcellen? , 90% gatkörning är melodin.
Kommer köra 2 x Bosch 984 pumpar , Aeromotive regulator eller liknande , Nuke fuelrail samt 1000cc MSD spridare på E85
Köra dubbla filter efter resp pump och sedan gå ihop till 1 matar ledning fram?
Grovlek på returen från fuelrailen till tanken?
Ang avluftning av fuelcellen?
700hk på E85 är väll målet iaf..
Och du behöver ingen catchtank..
JaBäckis wrote:Vi körde ca 700hk på 2st 984 i min M3:a, men då tappade den trycket så runt 650 stämmer nog bra.
Ta tre st så vet du att det räcker.
Vision79 wrote:Då har lite nya kolvar (3st) landat i brevlådan...orginal 745 turbo, då har jag så gott som en komplett motor igen. * Tack Pitbull *
Ska vi laborera lite o få en harmoni över alla 6 med stakar..
Men man vet aldrig vad som händer innan det är klart...kanske smackar i nå H-profilare o Wössner kolvar oxå
Japp det vore roligt, men min topp är ute på vift tillsammans med det nya blocket...vet inte vad som händerPitbull wrote:Vision79 wrote:Då har lite nya kolvar (3st) landat i brevlådan...orginal 745 turbo, då har jag så gott som en komplett motor igen. * Tack Pitbull *
Ska vi laborera lite o få en harmoni över alla 6 med stakar..
Men man vet aldrig vad som händer innan det är klart...kanske smackar i nå H-profilare o Wössner kolvar oxå
Lite bilder på bygget skadar ju inte,
Hoppas det går bra med kolvarna´.
Mvh
Ja den sitter med + 400Nm , vi har ett specialverktyg man stoppar in i sprängkåpan där varvtalsgivaren sitter så kan man låsa svänghjulet, sedan tar man modell stort dragskaft och lossar.Pimplaren wrote:Blir nog riktigt trevligt allt detta
Nått tips på när du lossade hubben? stora muttern sitter saatan!
Samt hur ser man om de är Mahle eller KS kolvar?