Page 88 of 202
Posted: 26 Feb 2009, 20:59
by Karel021
r.ivars wrote:runt om..
har samlat ihop alla mina fränprylar föresten, kan du ta med kameran och dyka över? Jag hittade en bild på nätet och vart lite inspirerad..
hahahahahah..
ja dyker upp i din.. ja mena ja kommer över
Posted: 26 Feb 2009, 23:01
by markus
Den svetsningen skulle jag gort gratis
Posted: 26 Feb 2009, 23:11
by s2_i_e30
alla kanske inte jobbar gratis
Posted: 26 Feb 2009, 23:23
by Bäckis
Vi gör massor av småsvetsningar gratis. Det där kan inte tagit många minuter så en hundring hade varit mer än nog kan man tycka.
Posted: 27 Feb 2009, 12:44
by St3v3
Skulle det inte vara bättre att sätta en spacer innanför skivan om du ändå måste ha en spacer och flytta ut bromsoket, så du slipper den där svetsen? Ser ut som ett ställe som det kommer att gå sönder på och när det gör det blir det inte nå bra
Posted: 27 Feb 2009, 13:26
by Bonje
Jag skulle tro att fälgarna hamnar för långt ut då..
Posted: 27 Feb 2009, 13:42
by Strandholm
Bonje wrote:Jag skulle tro att fälgarna hamnar för långt ut då..
Jag hade samma problem att skivan tog i styrledshålan men jag löste det med att köra med spacer bakom skivan (5mm).
Ivars skrev väll att han var tvungen att spejsra ut sina fälgar föratt dem tar i fjäderbenet annars? Med andra ord så spelar det väll ingen roll om han har spacern framför eller bakom skivan ur fälgsynpunkt?
Det som han var orolig över däremot var att han inte skulle få någon styrning kvar på navet om han spejsrade ut skivan 5mm.
Posted: 27 Feb 2009, 13:48
by r.ivars
var tvungen att spacera ut 7mm :/ så då hade navstyrningen till fäljen försvunnit.. och det hade blivit härva...
Nu är det proffssvetsat av gjutjärnspilot.. det kostade tårta, men jag lär knappast vara orolig över att det ska gå pajj..
Posted: 27 Feb 2009, 16:34
by St3v3
En 10mm spacer med ny styrning till skivan hade kunnat funka om man inte vill svetsa om?
Posted: 27 Feb 2009, 16:46
by Karel021
ybermodsen fortsätter..
borrat ur gängen.
svetsa,svetsa,svetsa
En fin liten sak från Raidopower.. TAck som attans
Posted: 27 Feb 2009, 17:03
by r.ivars
St3v3 wrote:En 10mm spacer med ny styrning till skivan hade kunnat funka om man inte vill svetsa om?
ja..
Då skulle jag behövt spacera 10mm(rätt) för att även kunna göra en styrning till fälgen också. Altså svarvat en spacer +´svarvat upp skivan så den passar nya spacern eftersom den måste vara större än befintliga navet.. Sen haft den så långt ut att man kan få ner till fälgens dia som är mindre än skivans.. Sen fixa nya specialbultar till skivan som är extra långa alternativt kunna borra ur i fälgen där en vanlig m8 sitter och håller i skivan (kul att inte ha lösa skivor när man byter fälgar)..
+ göra helt nya okadaptrar för dom gamla hade bara varit att kasta.. känns som att mindre än hälften av matreialet dom är gjorda i nu blir bristfälligt där.. Och då kanske det hade krockat med ok och okinfästning på fjäderbenet.. Så då hade jag fått skaffa skiva med annan offset och då hade inte den dimensionen jag vill ha funnits.. Eftersom att e36 nav på e30 ben blir lite lustigt mot resten av bmw familjen i ET.. Så bromsskiva utbudet är stramt...
Vill du fortsätta att fundera på alternativa lösningar mot att svetsa?
Posted: 27 Feb 2009, 17:56
by pelko
Byt ut träknoppen Karel,
NU!
Mvh
Posted: 27 Feb 2009, 18:01
by FugitivE
Nej varför det
värsta pimpigt
Posted: 27 Feb 2009, 18:19
by r.ivars
pelko wrote:Byt ut träknoppen Karel,
NU! Mvh
jag har en svingrym träratt jag ska teasa honom med också
Posted: 27 Feb 2009, 18:31
by Karel021
pelko wrote:Byt ut träknoppen Karel,
NU! Mvh
haha den e ju grym
bara hatten med fjädern i som saknas
Posted: 27 Feb 2009, 19:12
by s2_i_e30
karel: ja har trä-ratt så vi kanske ska slå oss ihopp så någon av oss får ett komplett trä-kitt.. hahah att folk orkar bry sig om knoppar och rattar
Posted: 27 Feb 2009, 20:52
by balobas
jävvlar vilken snygg handbroms!
hmm knoppen sög rätt hårt duu