Page 85 of 202
Posted: 20 Feb 2009, 04:25
by Karel021
Bmwandreas wrote:Kom ihåg att balansera om nu när du fräst om triggerhjulet.
yes.. tänkte skita i de först.. men känns dumt.. tror dock inte de är nå större obalans i de.
Posted: 20 Feb 2009, 08:09
by robbz
Karel021 wrote:Bmwandreas wrote:Kom ihåg att balansera om nu när du fräst om triggerhjulet.
yes.. tänkte skita i de först.. men känns dumt.. tror dock inte de är nå större obalans i de.
öh, efter ett sånt ingrepp kan du räkna med obalans i remskivan....!
-tidigare balansering är bortkastad om man inte ser över den...
/mvh
Posted: 20 Feb 2009, 09:02
by kristov
Är det inte stor fara för att hela avgassystemet rivs av när man har v-band kopplingen midt under bilen som lägsta punkt?
Posted: 20 Feb 2009, 09:26
by Bmwandreas
Jo faran är nog 0.00001 %.
Posted: 20 Feb 2009, 19:23
by PiLlEvAn
det är inte den lägsta punkten heller. kolla röret efter som går ner lite för bakvangsbalken
Posted: 20 Feb 2009, 19:37
by r.ivars
hej va de går, mellan pattar och lår..
tömde vatten och olja i förbifarten vid garaget så det får droppa ur innan man lyfter spisen..
Oljan såg dock otrevlig ut även denna gång, är lite förbryllad och har ont i magen över det.. Liksom beigeaktig.. Uppstartsoljan vart så.. sen bytte vi och det såg fint ut och bänkade trucken.. Sen är den så igen nu.. bahh..
blir stenhårt med mörka lyktor på vita hund jagarn
Posted: 20 Feb 2009, 20:13
by Bäckis
Släpp helt och dra bultarna igen innan det är dags att tappa i ny.
Är nog ingen fara.
Posted: 20 Feb 2009, 20:25
by Bäckis
Nej, vi kör aldrig så fett.
Det är lite vatten i oljan. Efterdragning brukar lösa det, så testa det först.
Posted: 20 Feb 2009, 21:14
by Bmwandreas
Svårt att säga med etanol. En kallstart så är det etanol i oljan, men efter ordentlig varmkörning så har det förångats.
Posted: 20 Feb 2009, 22:11
by s2_i_e30
min olja har med sett litte konstig utt någon gång effter ett par staret och så.. men mitt har försvunnit när maskin fått gåt riktigt varmt ett tag.. hopas de är lite sprit bara..
Posted: 20 Feb 2009, 22:13
by Bmwandreas
Ja det brukar bli så, oljan lär upp i typ 100 grader innan det dunstar ur.
Posted: 21 Feb 2009, 00:12
by r.ivars
jo visst faaaan luktar de sprit om oljan..
den blir liksom inte som när vatten tar sig in..
Posted: 21 Feb 2009, 00:35
by Karel021
r.ivars wrote:jo visst faaaan luktar de sprit om oljan..
den blir liksom inte som när vatten tar sig in..
de är garanterat sprit.. din verkar ju gå rätt fett när den är kall..
exakt samma som min.
Posted: 21 Feb 2009, 00:36
by Karel021
Dagens update.
3 brända spolar och fortfarande ingen start i full seqventiellt läge..
de går bra nuu
Posted: 21 Feb 2009, 09:27
by youask
Karel021 wrote:Dagens update.
3 brända spolar och fortfarande ingen start i full seqventiellt läge..
de går bra nuu
Vad har ni provat för dwell tider?
Inga konstiga tändkablar som inte lirar bra med spolarna (fel resistans?)
jävligt trist
Posted: 21 Feb 2009, 11:31
by r.ivars
dags för ett megasquirt snart igen då
nä fyfan va surt mannen!
men åandrasidan, är ju bara att få fart på sprutet klart, sen är det "lego" igen.. med bakvagn och så altså..